Toon posts:

[2k]Internet heeeeeeel slow.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is nogal raar...
Mijn internet(Chello)doet heel slow onder Windows 2000.
En dan niet alleen met Internet Explorer want ik heb ook Mozilla geprobeerd en Kazaa is ook heel slow.
Als ik net Windows boot dan doet internet het gewoon goed maar na een tijdje gaat internet pagina's opzoeken heel langzaam en Kazaa kan niet meer verbinden.
Het ligt ook niet aan Chello want m'n vrienden hebben dit niet en onder Linux(Mandrake 9.1) werkt het internet gewoon snel(LimeWire Mozilla aMSN alles).]

Nu is mijn vraag dus of iemand mss weet of ik iets moet wijziggen aan 2k dat het sneller gaat.

p.s. Een format liever niet dan maakt me zus me dood :9 :P

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
• KaZaA e.d uitgezet?
• Gescanned op Adware/Spyware?
• Heb je al gezocht?
• Wat draai je allemaal op de achtergrond?

Vertel wat je al gedaan hebt

[ Voor 94% gewijzigd door supreme tweaker op 27-06-2003 15:32 ]

Burp

Verwijderd

Topicstarter
KaZaA uit?
die gebruik ik juist vaak...

ik zal nu ff naar windows gaan en scannen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kazaa uit ja, aangezien het nogal wat bandbreedte vreet ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:16:
KaZaA uit?
die gebruik ik juist vaak...

ik zal nu ff naar windows gaan en scannen
Ja en dan mag je 3 maal raden wat die allemaal vreet! (het begint met B en eindigd op andbreedte)

• Dreeke is snel! •

[ Voor 6% gewijzigd door supreme tweaker op 27-06-2003 15:18 ]

Burp

Verwijderd

kazaa stikt ook van de bots eggs trojans en andere rommel... doe es netstat -a en kijk ff welke poorten openstaan en vergelijk dat es met de poorten die je gebruikt

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:19:
kazaa stikt ook van de bots eggs trojans en andere rommel... doe es netstat -a en kijk ff welke poorten openstaan en vergelijk dat es met de poorten die je gebruikt
Waar baseer je dat op?
In principe zit er alleen maar Spy-ware en/of Ad-ware in. Maar als het verkeerd word gebruikt.....

[ Voor 15% gewijzigd door supreme tweaker op 27-06-2003 15:23 ]

Burp

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waneer je upload vol zit kun je ook niet meer downloaden (je kunt namelijk niet meer aangeven of een packetje ontvangen wordt). Waneer je computer een tijdje aan staat en je een lekkere verzameling op je schijf hebt staan staat je kazaa upload queue natuurlijk snel vol.

Zet in je kazaa instellingen gewoon de max upload snelheid op 8kB (of 64kbit) en je houdt zelf nog genoeg ruimte over voor je ack packetjes ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 27-06-2003 15:23 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 20:04

phizzie

always look on the bright side

Mijn tip: gooi KaZaa er af en installeer KaZaa Lite!

aw snap, was dat het alweer?

• supreme tweaker
phizzie schreef op 27 June 2003 @ 15:24:
Mijn tip: gooi KaZaa er af en installeer KaZaa Lite!
Of KaZaA Diet! "But that might be going a little too far in this situation" -Donald Love

[ Voor 18% gewijzigd door supreme tweaker op 27-06-2003 15:25 ]

Burp

Verwijderd

zo te zien is KaZaA de bottleneck. Bij mijn zus is het ook altijd heel traag als kazaa aanstaat.

Maar ja, daar heb ik geen last van.

Ik zou kazaa eens uitzetten. Je vraagt een advies van medetweakers, maar je probeert het niet eens omdat je kazaa juist veel gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
tering 68 ad-ware gevonden :O
ik heb al kazaa lite...

en dat uploaden heb ik nog nooit last van gehad en zoveel uploaden mensen bij mij ook weer niet :?

nu ff deze computer blijven gebruiken en dan kijken of het internet nog steeds slow is anders lag het toch aan die add/spy-ware

edit:
ik hoefde het niet uit te proberen want het internet was al slow zonder kazaa...

ik zei alleen dat kazaa ook slow is...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:35 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 15:09:
p.s. Een format liever niet dan maakt me zus me dood :9 :P
Een crash kan altijd gebeuren en als een format zo erg zou zijn loop je achter met je backupss, tijd om er een te maken en standaard te schedulen :Y)
Janoz schreef op 27 June 2003 @ 15:22:
Zet in je kazaa instellingen gewoon de max upload snelheid op 8kB (of 64kbit) en je houdt zelf nog genoeg ruimte over voor je ack packetjes ;).
Doe maar iets hoger aub, dan deel je nog eens wat :X Als de upload dat kan hebben natuurlijk :P
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:33:
tering 68 ad-ware gevonden :O
ik heb al kazaa lite...
Echt ad/spyware of cookies? Cookies kunnen natuurlijk geen kwaad qua uploads maar worden toch in aaw aangemerkt als adware.

En een dagje KL uit laten staan lijkt me toch echt geen ramp en je weet dan hoe het zit ;)

Maar anders kan je altijd nog een personal firewall zoals Kerio installeren, dan weet je wat er allemaal bezig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

da-dude schreef op 27 June 2003 @ 15:20:
[...]

Waar baseer je dat op?
In principe zit er alleen maar Spy-ware en/of Ad-ware in. Maar als het verkeerd word gebruikt.....
heb eens een selfdistructive wormtrojan dat inlogd op een irc server (roompje aangemaakt trojan meld zich aan en af van elke machine die het infecteerde en verwijderde zichzelf verpakt in een leuk jpegje (1600+ posts in 48uur!!!!)

Verwijderd

Mocht het zometeen weer sloom zijn. Probeer dan eens te kijken in je taakbeheer of hier een programma'tje staat cmd32.exe. Als deze er staat zul je zien dat deze 99% van je processor's resourses neemt. Je heb dan waarschijnlijk de W32.Kwbot.C.Worm (deze maakt de computer en met name je internet erg traag).

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 27 juni 2003 @ 15:39:
[...]

Een crash kan altijd gebeuren en als een format zo erg zou zijn loop je achter met je backupss, tijd om er een te maken en standaard te schedulen :Y)
ja das eigenlijk wel een slim ID ja :)
[...]
Doe maar iets hoger aub, dan deel je nog eens wat :X Als de upload dat kan hebben natuurlijk :P
ik laat het nu nog wel zo want ik download ook goed van andere mensne mogen hun het ook wel van mij O-)
[...]

Echt ad/spyware of cookies? Cookies kunnen natuurlijk geen kwaad qua uploads maar worden toch in aaw aangemerkt als adware.

En een dagje KL uit laten staan lijkt me toch echt geen ramp en je weet dan hoe het zit ;)
cookies en ook ad/spyware vooral Gator |:(
En KL kan ik idd wel een dagje uit laten staan :)
Maar anders kan je altijd nog een personal firewall zoals Kerio installeren, dan weet je wat er allemaal bezig is.
Ik moet cker is een firewall instaleren(ook gelijk maar weer is een virus scanner maar de laatste keer dat ik een virus scanner instaleerde zag hij de explorer.exe als virus omdat dit een gedownloade was... dit was btw AVG)
Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 15:41:
Mocht het zometeen weer sloom zijn. Probeer dan eens te kijken in je taakbeheer of hier een programma'tje staat cmd32.exe. Als deze er staat zul je zien dat deze 99% van je processor's resourses neemt. Je heb dan waarschijnlijk de W32.Kwbot.C.Worm (deze maakt de computer en met name je internet erg traag).
gechecked en geen cmd32.exe :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:56 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

F_J_K schreef op 27 June 2003 @ 15:39:

Ik heb liever dat iedereen aldoor de helft van zijn upload beschikbaar stelt dan dat iedereen alleen maar full beschikbaar is waneer ie zelf ff wat nodig heeft. 8u 8k up is veel meer dan 30 min 16k ;)

Tussen 8K en 16K zitten geen stappen (afaik) dus het is of alles of de helft. Als ik niet alles wil geven dan blijft alleen de helft over ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij lag het toch aan die spy/ad-ware en die cookies want nu gaat het wer goed.
w0000000t
w0000000t
w0000000t _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
nooooooooooooooooooooooooooooooooo

hier lag het toch niet aan nu doet hij het gewoon goed maar soms staat kazaa niet aan en er is geen spy/add-ware :?

iemand mss weten waardoor dit komt?
Pagina: 1