Toon posts:

Langzame download snelheid door volledige snelheid upload

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ADSL van Zonnet, de snelheid hiervan is 768Kbps Download en 128Kbps Upload, als ik nu op volledige snelheid ga uploaden dan kan ik maar met ongeveer 15 Kilobyte per seconde downloaden.

Nu wil ik graag weten of dit normaal is, het lijkt me niet omdat die 128Kbps upload dan van de 768Kbps download afgetrokken wordt en ik dus 640Kbps (ongeveer 60 Kilobyte) download hoor over te houden.

De hoge upload wordt trouwens veroorzaakt door een ftp server waar iemand van aan het downloaden is, die geeft aan dat er 13 Kilobyte per seconde verstuurd wordt, maar ik heb ditzelfde probleem ook zodra ik iets naar mijn eigen website upload.

de specificaties van de server zijn:
CPU: Intel Celeron op 700Mhz
Videokaart: Geforce 2 Mx
HD: 20GB Maxtor
Geheugen: 256 MB SDRam

Als iemand mij kan helpen dan hoor ik het graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 14:58 ]

Verwijderd

dat komt door het ipv4 protocol :p of hoe je het ook schrijft
als je je down of upstream volledigt benut, kunnen die anderen niet meer zo snel
voor iedere bit die je ophaald moet er een bit verstuurd worden :)
is dood normaal

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 14:58 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 09:45

Zoefff

❤ 

Jahoor, dat is normaal. Alle reguliere ADSL en Kabel verbindingen zitten zo in elkaar, ik heb het ook met mn Chello lijntje.

Ik kan tot ongeveer 13kb uploaden, zonder dat mn download daar last van heeft. Kom ik daarboven, dan zakt mn download ongelofelijk in....Nix aan te doen, behalve misschien een sneller abbonement :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 16:54
Als je de volledige bandbreedte voor de upload gebruikt, dan gaat de download ook enorm naar beneden. Is heel normaal...

Verwijderd

Topicstarter
Is dat dan ook op de een of andere manier op te lossen? Dit is namelijk best wel vervelend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:00:
Is dat dan ook op de een of andere manier op te lossen? Dit is namelijk best wel vervelend.
Nope het zit in het protocol... is nie op te lossen....

Leer er mee te leven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niet op te lossen dus, moet ik toch maar op Tweak DSL overstappen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

...zonnet he,

als het goed is zitten ze op het MxStream netwerk en die zijn bezig met een product dat dubbele upload snelheden biedt.

Als je een dubbele upload snelheid hebt en de FTP server instelt op 10kb/s dan moet alles goed gaan!

There is no place like ::1

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

GG85

.......

Maar nu de oplossing: Netlimiter (www.netlimiter.com) kun je per progje instellen hoeveel upload het mag gebruiken.

Verwijderd

Wat je kunt doen is je upload snelheid verlagen. Ik gebruik zelf netlimiter en dat scheelt een hoop. Een trial kan je downen op netlimiter.com

[edit] Ik zie dat GG85 sneller was met typen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:06 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Umm ik dacht dat je ook ergens in je registry kon instellen hoe groot je IP-pakketjes mogen zijn en in welke gevallen er wel en geen bevestiging gestuurd wordt. Bij een goeie verbinding minder bevestiging lijkt me wel economischer. Als de andere kant (de downloader van jouw FTP) dat ook doet, is dat geen oplossing, maar wel een slok op een borrel - of zie ik het nou helemaal verkeerd?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FTP server nu zo ingesteld dat die maar 6 kb/s mag gebruiken, het loopt nu weer als een trein :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Een andere manier is om QoS, Traffic shaping of w/e te gebruiken. Geen idee hoe dit onder windows moet maar onder Linux gebruik ik wondershaper. Hierdoor worden de ACK pakketjes (bevestigingspakketjes) voorin de queue gezet, waardoor je download voor je upload gaat zeg maar. Op die manier kun je nog flink downloaden en tegelijkertijd uploaden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik heb het probleem tijdelijk opgelost door de FTP een lagere upload te laten gebruiken.

Ik stap binnen een paar weken mooi op TweakDSL over, heb ik teminste 512 Upload :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
offtopic:
Paar weken? Ghehe, eerst opzeggen, dan aanvragen, dan wachten op aansluiting, en al die tijd zonder internet :+ Het is maar wat je "een paar" weken noemt eh ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

TweakDSL heeft het ook, natuurlijk. Pas als je een 1:1 FD verbinding hebt ben je er vanaf. :)

Verwijderd

het is wel op te lossen hoor

Neem een 10 Mbit Full Duplex connectie :p

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

GG85

.......

doe dan gelijk 100Mbit of 1Gbit :) Als je toch bezig bent;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een beetje teveel van het goede, dit topic mag wat mij betreft wel gesloten worden, mijn probleem is gelukkig opgelost _/-\o_

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Dit is heel normaal. Je download moet namelijk ook upload verkeer generen. En als je upload vol zit, tja, dan gaat dat niet meer...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.