Toon posts:

administrator verliest steeds verbinding met share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een behoorlijke poos op mijn server windows 2003 As staan. Deze server dient als data- en ftpserver. Via ftp kan je er van "buitenaf" op, en op lan party's kan deze server ook via ftp benaderd worden.

Ook staat de ftp map geshared in een windows share zodat ik vanaf mijn eigen pc gemakkelijk mijn data kan benaderen zonder deze eerst te moeten downloaden via ftp.

De windows share kan anoniem benaderd worden. De bron is dan alleen te lezen. De share kan ook via het administrator account benaderd worden (ik dus) en dan kan heb je volledige toegang. Het administrator wachtwoord is hetzelfde als op mijn eigen pc. Ik hoef dus nooit wachtwoorden in te voeren en kan direct aan de slag met de gedeelde bron.

Dit heeft voor lange tijd goed gewerkt (2 a 3 maanden) tot ik opeens deze melding kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jeroen.koppen/fout.bmp

De netwerkverbinding wordt dan verbroken en ik moet opnieuw naar de share toe om de data weer te kunnen benaderen. Voor het weergeven van deze melding hangt de computer voor ongeveer een minuut (proberen contact te leggen ofzo, maar ik krijg hier geen melding van). Deze melding gebeurt steeds wanneer ik bijvoorbeeld 20 plaatjes in een map heb staan. Ik open de map en soms komt deze melding naar voren. Soms komt de melding ook helemaal niet!! Deze melding krijg ik ook als ik een beetje door mappen aan het brouwsen ben, maar wel steeds als er veel mappen/iconen e.d. geladen moeten worden. Bij een map of een bestand gaat het meestal wel goed.

Het vreemde is, dat het wel goed gaat als ik via ftp de gegevens aanspreek. Ook gaat het goed als ik (op mijn zelfde werk machine) even een account " blaat" aanmaak, en via deze de share benader. Ik mag dan niet schrijven en wissen op de shares maar ik krijg deze melding niet.

Het vreemde is dat er niets aan de opstelling veranderd is en het in eens spontaan gebeurd is. Deze fout doet zich ook voor op andere machines waarbij ik via administrator inlog op de netwerkbronnen. Het licht dus niet aan mijn werkbak.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg werkt deze tip niet. Na het net uitgeprobeert te hebben blijft het probleem bestaan.

Volgens mij is deze regel er ook alleen maar voor om te zorgen dat de verbinding niet vanzelf na bijvoorbeeld 10 minuten wordt verbroken. Het probleem doet zich alleen maar voor tijdens het lezen/schrijven/listen.

Verwijderd

Topicstarter
Bescheiden kikje. Is er niemand die het weet?