Toon posts:

[Exchange] Mail delen over verschillende gebruikers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een webserver waar onze mail op aan komt,
deze mail wordt door POP3 connecter er weer afgehaald en bij een exchange gebruiker neer gegooid.

Werkt perfect.

Maar mijn vraag is nou:

Wij hebben een account op de server die door een aantal personen 'gedeeld' moet worden. Hoe kan ik dat het beste aanpakken(en hoe los ik dat op).

Een exchange account aanmaken genaamd 'automail' bv. en dan de gebruikers daat rechten in geven.

Of kan ik dit op een andere manier voor elkaar krijgen ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
groep aanmaken, daar mensen lid van maken en deze groep de mail laten krijgen...

mail komt dan bij al die mensen in het postvak te staan, (weet niet of je dat wilt hebben)

anders een public folder mail enabelen, en daar de mail op laten binnenkomen (weet niet 100% zeker of dat met die pop3 connector kan overigens)

A wise man's life is based around fuck you

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 11:36
je kan in de meeste email programma's regels definieren. Zoiets als : bij inkomende mail van dit en dat adres deze doorsturen naar personen zus en zo...

Stel dit wel eenduidig in, en vogel eerst uit of er geen lussen gecreeerd worden !

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een groep aangemaakt met een mailbox, en deze wordt gedeeld over de gebruikers.

Daarna komen er regels overheen om alles in een juiste map te plaatsen.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 17:09

MrDry

Desperados!

Je kan in Exchange opgeven welke mailadressen van welke personen zijn. Als je meerdere mensen het zelfde adres geeft (bv. info@bedrijf.nl) krijgen al die mensen die aanloggen op de exchange server die mail..

Maaru...is het nu gelukt?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Ja 't is gelukt, nog wel een vraag als we hier toch mee bezig zijn.

Hoe geef ik een extra e-mail adres op bij een gebruiker.

De standaard mail staat er al in die bij het domein hoort(dus; gebruiker@domein.nl) maar ik moet nu ook een ander domein toevoegen( gebruiker@domein2.nl dus)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:29:
Ja 't is gelukt, nog wel een vraag als we hier toch mee bezig zijn.

Hoe geef ik een extra e-mail adres op bij een gebruiker.

De standaard mail staat er al in die bij het domein hoort(dus; gebruiker@domein.nl) maar ik moet nu ook een ander domein toevoegen( gebruiker@domein2.nl dus)
even de recipient policy aanpassen dus..

• MrDry

MrDry

Desperados!

Kan je gewoon toevoegen in de AD User and Computers. User -> Properties -> Email Adressen. Gewoon een smtp adres toevoegen. Wel ff de pop3 connector de mail voor het andere domein laten ophalen he?

• Zwelgje
MrDry schreef op 27 June 2003 @ 16:43:
Kan je gewoon toevoegen in de AD User and Computers. User -> Properties -> Email Adressen. Gewoon een smtp adres toevoegen. Wel ff de pop3 connector de mail voor het andere domein laten ophalen he?
als jij niet die policy aanpast dan probeerd die pop3 connecter het domain2 mailboxje te dumpen in een domain1 domain..... en dan krijg je een relay error :z

• MrDry

MrDry

Desperados!

zwelgje schreef op 27 June 2003 @ 16:46:
[...]

als jij niet die policy aanpast dan probeerd die pop3 connecter het domain2 mailboxje te dumpen in een domain1 domain..... en dan krijg je een relay error :z
Weet je dat zeker? Nooit last van gehad. Je kan gewoon alle mail ophalen met pop3 connector...exchange verspreid het wel. Doen we nu ook.

Leg eens uit...hoe komt dat dan?

• Zwelgje
MrDry schreef op 27 June 2003 @ 17:02:
[...]

Weet je dat zeker? Nooit last van gehad. Je kan gewoon alle mail ophalen met pop3 connector...exchange verspreid het wel. Doen we nu ook.

Leg eens uit...hoe komt dat dan?
weet ik wel zeker ja.

heb je niet toevallig gewoon relaying aangezet op die bak (of iemand anders?) standaard accepteerd een exchange2000 doos alleen mail van het domain waarin ie zelf zit, meerdere domains moet je dus aangeven

tenzij je dus gewoon relaying (wat standaard uit staat) aan hebt staan

Pagina: 1