[.NET] Content Delivery naar Server, hoe? *

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Hoi!

Ik ben momenteel bezig met een server in .NET waar ik alle teksten in opsla. Alleen nu wil ik dus samen laten werken met Office 2002 en Office 2003. Alleen nu vroeg ik me af hoe ik het makkelijkst tekst vanuit Office/Word naar me server kan krijgen. Momenteel heb ik een SOAP ondersteuning, waarbij ik de tekst opstuur in XML formaat naar de server. Alleen vraag me af of dit wel een goeie manier.

Ik zit ook te denken aan prop. formaat, zoals het formaat dat in RemObjects SDK wordt gebruikt.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Meer informatie over RemObjects is te vinden op: http://www.remobjects.com/ werkt zowel met .NET als Delphi. :)

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
Is het niet goedkoper om gewoon alle data op basis van XML sql server 2000 in te pompen? Scheelt een hoop programmeerwerk omdat je de server en xml interface al cadeau krijgt. En overweeg webservices eens.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja. Tuurlijk jammerlijk genoeg gebruik ik geen SQL Server voro de opslag maar tot op heden Firebird :) Maar het ging mij eigenlijk meer hoe je content gemakkelijkst naar een andere plek sluist :)

Na mijn idee is een webservice meestal het zelfde als een xml-rpc/soap project.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
Remoting!

Gebruik een ByValue object om de "tekst" in te encapsuleren, en programmeer de server met een service stub als MarshalByRefObject. Veel code voor voor het marshallen van xml naar object trek je uit het framework... anders ga je al snel readers nodig hebben (alla DOM) om je informatie te onttrekken, en dat wil je niet. Je kan dan afhankelijk van de context waarin je service verleent HTTP, SOAP of een TCP sink gebruiken. Een SAO lijkt me de beste optie om de zaak stateless te houden aan de server kant. Dan nog even beslissen of je interfaces of meta data naar de client trekt... Ingo Rammer heeft op zijn weblog een goed artikel gepubliceerd die je helpt de afweging te maken.

Ik denk dat je als uitganspunt "zo min mogelijk" code moet proberen te schrijven... denk dat het bovenstaande daar een goede insteek voor geeft.

ps: Je kunt je business object ook onder MTS of IIS draaien... scheelt je weer wat code & deployment aan de server kant.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
In principe zou ik dus SOAP HTTP TCP/IP kunnen gebruiken om content van bijv. MS Word naar me content database sturen. Ik wil namelijk een kleine management systeem maken waarbij ik tekst snippets kan opslaan en vanuit één druk op een knop bijv. een manual kan generen voor mij producten. De tekst snippets wil ik opslaan in een vaste taal (a la SGML ofzo) en centraal op een server op het Internet, zodat waar ik ook ben er bij kan.

Daarom vroeg ik me af hoe je het beste zoiets naar een server kan sluizen. Misschien moet het in een properteary formaat zodat je de tekst niet als platte tekst opstuur (voor de vertrouwelijke teksten) en/of als base64

Overigen,s. als je eenmaal een RemObjects implementatie hebt, kun je ook snel er een .NET server applicatie van maken.
Pagina: 1