Toon posts:

[knoppix] andere cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar kon nergens niets vinden?

is het mogelijk om na het booten van knoppix van de cdrom een andere cdrom te gebruiken? (eerst de knoppix-cd umounten?)

of is dit gewoon niet mogelijk omdat knoppix de cdrom nodig heeft ?

(umount gaf: cdrom in use)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit niet mogelijk is:
feitelijk probeer je het root filesystem (tijdelijk) te umounten.

Verwijderd

Topicstarter
hmmja, dan moet ik maar ff tijdelijk een andere cdrom-drive er bij zetten

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 12:49

Sick Nick

Drop the top!

wil net zeggen, met meerdere drives werkt het prima :)
het werkt hier zonder problemen met 4 drives, en hij snapt m'n cardreader ook nog eens dus dat is nog makkelijk files opslaan ook :)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Ik vind het ook vervelend, ik heb maar 1 brander, en 1 non-bootable cd-rom (scsi). Ff snel iets branden is dus onmogelijk :(

^ Wat hij zegt.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 09:27
Z-Dragon schreef op 27 June 2003 @ 15:52:
Ik vind het ook vervelend, ik heb maar 1 brander, en 1 non-bootable cd-rom (scsi). Ff snel iets branden is dus onmogelijk :(
Als je vanaf CD boot wel ja. Enige manier om te branden zou zijn een HD-install.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
de knopix cd is er wel uit te knikkeren hoor
alleen als je dan een proggie gaat starten vraagt ie de cd zegmaar

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
het is al gelukt met een tweede cdrom-drive, duurde alleen fftjes voor ik wist dat ik /dev/scd1 moest hebben ipv /dev/hdc1 :/

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Of een bootfloppie aanmaken, dan is je probleem ook opgelost volgens mij :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

ik had laatst iets gelezen van iemand die het voor elkaar had gekregen om een knoppix cd in het ram te dumpen (hij had geloof ik wel >1gig). kan het alleen niet meer vinden.
wie heeft dit ook gelezen?

main issue was trouwens niet het gebruiken van een andere cdrom, maar het onnoemelijk snel kunnen werken met knoppix zonder hd install.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had het nodig om glibc te kunnen compileren.

't probleem is dat ik niet veel ruimte heb en LFS aan het installen ben. maar voor glibc is er net niet genoeg ruimte. dus dacht ik ik pleur de sources op 'n cdrom en compile daarvanaf. maar blijkbaar moet hij tijdens de make toch iets in de sourcedir schrijven, en tja.. dat gaat lastig op een cd :/

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Je kunt ook de hele Knoppix-distro op je HD gooien als je genoeg (=ca. 2 GB) ruimte hebt. In de Knoppix-documentatie staat wel ergens hoe dat moet.

Tja, je kunt niet alles hebben he...een OS dat van CD draait, en dan ook nog de CD-speler gebruiken voor iets anders...
Pagina: 1