moederbord dood? asus a7m266

Pagina: 1
Acties:

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hallo,

Vanmorgen had ik mijn pc aangezet om even wat uit te printen, ik ben daarna wegegaan (zoals ik wel vaker doe) met mijn computer nog aan. Hij gaat dan altijd in power saving stand staan. Toen ik anderhalf uur later terug kwam flikkerde de power led op mn computer (doet hij anders nooit). dus ik denk zal wel stand-by mode zijn ofzo. ik druk op mijn power knop.......gebeurd en niets, het lampje blijft flikkeren, dan maar reset, ook niets. Dus ik dacht dan gewoon de voeding ff aan en uit zetten. het lampje ging (natuurlijk) uit.

Ik wilde daarna mijn pc weer aanzetten dus ik druk op mn power knop. helemaal niets.....geen fans die gaan draaien, geen beeldscherm geen hard-disk. helemaal niets.

Dit terwijl er wel stroom op mn moederbord staat (stroom led op moederbord brand wel). Ik heb mn pci kaarten en al uitgehaald en gekeken of hij het dan wel deed maar helaas was dit niet het geval

heeft iemand enig ide hoe ik dit kan verhelpen?

p.s

specs

atx kast
asus a7m266 moederbord
1024 MB ddr ram
70 gig 7200 rpm
40 gig 7200 rpm
geforce 2 mx 32 MB
audigy player sound card

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, klinkt gewoon als een dooie mobo. Helaas maar waar.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ja, zoals BalusC al zegt zal hij waarschijnlijk dood zijn :'(

• tjerk_de_boer
  • Niet online
maar hoe kan dat zo opeens ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mn mobo

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 19:33
Waarschijnlijk vond je mobo dat hij wel een leuk leven heeft gehad en heeft gewoon zelfmoord gepleegd.
Zulke dingen moet je accepteren.

• Go0s
richard_1st schreef op 27 June 2003 @ 13:59:
Waarschijnlijk vond je mobo dat hij wel een leuk leven heeft gehad en heeft gewoon zelfmoord gepleegd.
Zulke dingen moet je accepteren.
Tjap, dat gebeurt wel eens :/ Ik zou maar 6 planken gaan bestellen ;) en naar iets vervangents gaan zoeken. Heb je misschien nog garantie?

• tjerk_de_boer
  • Niet online
hmmz geen garantie meer helaas.......probleem is dat ik volgend jaar weer gebruik kan maken van pc prive (50% retour) dus zonde om nu een nieuwe bak te kopen wel is het zo dat als ik nieuw moederbord ga kopen ik toch wel zin heb om meteen nieuwe processor + memory + grafische kaart enzo te kopen nahjah. maar ff kijken of dr nog ergens een goedkoop mobotje te koop is voor een toch vrij oude processor (1.2 ghz amd atlon tb met gehuegen pc 2100)

p.s is er geen kans dat mijn processor het begeven heeft dat als ik straks een nieuw moederbord koop deze het ook niet doet

[ Voor 13% gewijzigd door tjerk_de_boer op 27-06-2003 14:43 ]

• Go0s
Cheap ECS bordje bij Gistron bestellen. K7S5A Pro voor iets van 38 euro :) Kan DDR en SRram in, en XP's tot iets van 2400 d8 ik.

Nee, als je cpu dood zou zijn, zouden je fans enzo wel moeten gaan draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Go0s op 27-06-2003 15:04 ]

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Heb je al geprobeerd om je pc 5 minuten helemaal uit te zetten dus zonder stroom voorziening... kan wel eens helpen..

Twitter | Linkedin

Verwijderd

ATX reset geprobeerd? klinkt meer als een voedingsprobleem, heb ook wel eens een dood mobo gehad maar zolang de voeding aanschakelt moet je HD opspinnen (zelfs al is de flatcable eraf) en de fans (iig die in de voeding) gaan draaien

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 19:52
Ik heb precies het zelfde gehad, was een voedings probleem en een verrotte netwerkkaart.

Is dus onzin om meteen roepen dat ie stuk is...

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
heb je al verschillende onderdelen getest in een andere PC, misschien kan je je mobo even in een andere pc hangen en dan weet je het meteen
succes ermee
Pagina: 1