Huidige situatie: 2 gebouwen, 1e gebouw 5 Pc's, 2e gebouw 2 Pc's. Deze gebouwen zijn gekoppelt via een netwerkkabel, maar omdat de lengte eigenlijk net iets te lang is, wil de verbinding alleen maar op 10 Mbit/s functioneren, en niet op 100 Mbit/s. Omdat allebei de bedrijven (in feite zijn het ook 2 aparte bedrijven) aparte administratiepaketten hebben, is het plan opgevat om 1 server op het ene gebouw neer te zetten, en 1 server op het andere gebouw. Omdat op de huidige server 2 administratie pakketen draaien, moet er dus 1 verhuist worden. Dat is allemaal niet zo'n probleem. Nu willen ze toch nog in staat zijn om als ze in het ene gebouw zitten, kunnen inloggen op het andere pakket. Daarvoor wilde ik dan die 10 Mbit in stand houden, en dan zou ik ook op de nieuwe server alle profielen enz. wegschrijven, en de authenticatie regelen (zodat toch overal het passwd wijzigt als we dat op de server doen, en het profiel ook meej gaat naar alle Pc's, waar ze ook zitten). Hoe moet ik nu die 2e server erbij hangen, als client, of in een apart domein (kan dat, 2 servers op hetzelfde netwerk, in aparte domeinen !?!?!)?
Helaas is de verbinding naar 100 Mbit brengen geen optie, ik weet wel dat dat kan met glas, maar ik denk dat een 2e server even duur is, en dan hebben we later wel de optie om de netwerken te scheiden (i.h.g. dat er 1 van de 2e bedrijven verkocht zou worden o.i.d., je weet nooit wat er gebeurt in de toekomst natuurlijk)... Wat is dan de beste optie, in het achterhoofd houdend, dat ik enigzins met Windows overweg kan, goed tot zeer goed met netwerken overweg kan, en het liefst Linux
op die nieuwe server ging draaien, maar dat kan niet vanwege het feit dat het administratie pakket dat niet ondersteund
Helaas is de verbinding naar 100 Mbit brengen geen optie, ik weet wel dat dat kan met glas, maar ik denk dat een 2e server even duur is, en dan hebben we later wel de optie om de netwerken te scheiden (i.h.g. dat er 1 van de 2e bedrijven verkocht zou worden o.i.d., je weet nooit wat er gebeurt in de toekomst natuurlijk)... Wat is dan de beste optie, in het achterhoofd houdend, dat ik enigzins met Windows overweg kan, goed tot zeer goed met netwerken overweg kan, en het liefst Linux