Unreal Tournament laat pc continu resetten?

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo tweakerts,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik wel heb gezocht: de topicstarter uit dit topic heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik. Alleen komt het topic uit 2000 en staan er niet echt bruikbare antwoorden in (voor mijn situatie althans).

(Het gaat om dit topic: UT+Win2k=Nieuwe reset knop!?!?)

Mijn probleem is dus dat als ik op mijn pc Unreal Tournament speel, dat de pc naar een paar minuten gewoon reset, zonder enige foutmelding. Voorheen speelde ik UT op een Pentium III 450 mhz met Geforce 2mx draaiend onder Windows 98, en daarmee had ik geen problemen.

Op mijn nieuwe systeem dus wel, dit zijn de specs:

Pentium IV 2,4 Ghz
Geforce 4 Ti4200 64 mb
512 mb DDR Ram
Windows XP (home edition)

En ik speel met de legale versie van UT, geen exotische rip dus.

Wat ik al heb geprobeerd:
• Nieuwe drivers (de originele van XFX en de nieuwste detonators van nvidia.com);
• Nieuwste DirectX erop zetten (op het moment Direct X 9.0);
• Switchen tussen OpenGL en Direct 3D;
• Switchen tussen 32bit en 16bit kleuren;
• Hardware geluid aan/uit.

Ik heb UT ook nog in de safe mode gespeeld, en toen resette hij niet! (In de tijd dat ik speelde) Ik weet alleen dus niet waar het aan ligt!

Ik zou dus willen weten wat nu precies de problemen veroorzaakt.
Want UT voor altijd in windowed mode, zonder geluid, in software mode in 640*480*16 spelen is ook niet alles :{

-edit-
Modjes, gooi hem nou alstublieft niet gelijk weer dicht, ik heb echt wel gezocht en ik ben 10 mins bezig geweest met typen :{

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Wat voor voeding heb je? Het zou best kunnen dat je voeding het niet trekt als je een spel gaat spelen en daardoor de boel uitgooit, waardoor je reset.

En Reboot on Error al uitgezet?
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”.
Als dat uitstaat kan je een blauw scherm krijgen. Krijg je dat? Vertel dan eens wat daar in staat :)

The devil is in the details.

• da_rippah
Kijk, daar heb ik wat aan. Ik moet er wel bijzeggen dat ik andere (waarschijnlijke zwaardere) programma's wel met gemak draai (denk aan Generals, Ut2003, Quake 3, Morrowind, 3dMark2001 SE etc...)

Dit is trouwens een screenie van de foutmelding die windows geeft als ik (na het resetten) weer m'n desktop op kom:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.proserve.nl/getpicture.php?id=172415&check=a67d

Ik heb mijn "reset-instellingen" nu zo ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=173905

[ Voor 16% gewijzigd door da_rippah op 27-06-2003 13:04 ]

• LordMithril
  • Laatst online: 14-02 16:13
had UT nou een error log ergens? ik dacht het wel..
en het is idd erg irri dat hij meteen reset. aan de UT error kan je altijd perfect zien waar hij op blijft hangen..

dus please laat em nog eens chrashen ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• da_rippah
Ik heb heb dus met de nieuwe instellingen nog eens gespeeld, en toen knalde hij terug naar windows. Geen blauw scherm, maar deze error:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=174293

Daar kunnen jullie vast wel wat mee :) Betekent dit dat ik UT in het vervolg op OpenGL moet draaien?

• LordMithril
da_rippah schreef op 27 June 2003 @ 17:59:
Ik heb heb dus met de nieuwe instellingen nog eens gespeeld, en toen knalde hij terug naar windows. Geen blauw scherm, maar deze error:

[afbeelding]

Daar kunnen jullie vast wel wat mee :) Betekent dit dat ik UT in het vervolg op OpenGL moet draaien?
hm hij verslikt zich op een texture ..
geeft hij deze ook in OpenGL? (zo ie zo beter om UT in OpenGL te spelen..)

Bier, Whiskey en Metal!!

• da_rippah
Huh? ik dacht dat OpenGL in UT nog "for use at own risk" was. Maar het speelt idd beter op opengl (1280*1024*32 @ 80 fps :*) ) tot nu toe met OpenGL nog geen vastlopers gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door da_rippah op 28-06-2003 21:42 ]

• LordMithril
da_rippah schreef op 28 June 2003 @ 21:41:
Huh? ik dacht dat OpenGL in UT nog "for use at own risk" was. Maar het speelt idd beter op opengl (1280*1024*32 @ 80 fps :*) ) tot nu toe met OpenGL nog geen vastlopers gehad.
UT is juist gemaakt voor OpenGL ;)
mooi dat je prob er meteen mee is opgelost..
maar.. je had gezegt dat je het al geprobeert had in de FP.. :?

Bier, Whiskey en Metal!!

• da_rippah
Ja, nu heb ik alleen dat reboot on error oid uitgezet. Nu werkt het dus wel. :)

Verwijderd

k heb het ook ooit gehad, en heb het volgens mij toen opgelost door m'n bios te updaten :D mja het is al opgelost dus daar zou ik maar vanafblijven als ik jou was zolang er verder geen probs voorkomen(van je bios natuurlijk:P)

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

reboot error heb ik ook eens gehad...

Lag een het feit dat ik een USB muis gebruikte...

Verwijderd

hmm da_rippah... probleem opgelost? Ik zit hier zelf met een ATi Radeon en moet ALLES zowat in OpenGL draaien (niet dat dat een probleem is) en moet zeggen dat het errug fijn werkt... D3D kan ook hele vage dingen bij mij doen... UT die blijft hangen enzo :> (heeft UT2k3 trouwens geen last van, al is dat weer een hele andere engine)

• da_rippah
Ja het werkt nu heel goed, bedankt :)
Pagina: 1