[Maxtor Advanced RMA] Maxtor spreekt zichzelf tegen

Pagina: 1
Acties:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hoi,

Ik heb een kapotte HDD van Maxtor waar nog garantie op zit, dus ik wil natuurlijk RMA aanvragen. Nu heb ik gisteren RMA aangevraagd en gekozen voor de "Advanced Replacement RMA Service", die in zou moeten houden dat ik eerst een nieuwe disk opgestuurd krijg en dat ik daarna 30 dagen de tijd heb om de oude terug te sturen:
Advanced Replacement RMA Service:

Maxtor will ship your replacement product(s) first, then you will have 30 days to ship us your defective product(s).
Maxtor will aim to issue an RMA number within 1 business day of your online request, call, fax or E-mail, and will strive to ship replacement(s) within 2 business days. There is a 2-product limit on advance replacement RMA's. You will be asked for a credit card number to secure the replacement(s). Your account will only be billed for defective product(s) not received within 30 days. (Distributor and OEM customers, your Maxtor account will be billed after 30 days and a credit card will not be required). Replacements will be shipped by a second day air service.
Tot zover is alles leuk en aardig, alleen nu krijg ik van Maxtor een mailtje, wat dit verhaal weer tegenspreekt:
[...]
Maxtor aims to ship your replacement drive within 2 business days from the in-house receipt of your defective drive(s). 8)7
[...]
Ik hoop dus eigenlijk dat de RMA wel gewoon goed is, en dat Maxtor gewoon een domme autoresponder heeft.

Nu de vraag: Is er toevallig iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt, en waarbij de Advanced RMA tóch afgehandeld werd zoals het moest, of krijg je normalitair als je Advanced RMA aanvraagt een ander emailtje??

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:48
Advanced RMA bij WesternDigital geld alleen voor klanten in de USA, waarschijnlijk heeft Maxtor dezelfde eis ...

-

• Xander
  • Nu online
Juicy schreef op 27 June 2003 @ 12:46:
Advanced RMA bij WesternDigital geld alleen voor klanten in de USA, waarschijnlijk heeft Maxtor dezelfde eis ...
En waarom heb ik dan toch gewoon Advanced RMA kunnen aanvragen bij Maxtor terwijl ik heel duidelijk 'The Netherlands' uit het landenlijstje heb gekozen?

edit:

Overigens, ik heb gezocht op Maxtor Advanced RMA op GoT (natuurlijk :P) en kom dan wel heel veel mensen tegen die Advanced RMA gebruikt hebben, vooral omdat je dan meteen een mooi doosje hebt voor de retourzending. Het lijkt me sterk dat al deze mensen in de USA wonen.

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 27-06-2003 12:50 ]

Verwijderd

Zal idd een "bug" zijn in de afhandelingsprocedure. Ik denk dat ze dit ook doen om je sterk te motiveren de drive abrupt op te sturen.
Ik vind het een mooie zaak dat ze toch eerst een nieuwe sturen, kan je toch meteen starten.
2 dagen is idd een beetje kort vooral als de schijf bv nog werkt maar zeer verdacht geschreeuw maakt bv, zo zou je nog uw drive snel kunnen overzetten en zo. Twee dagen is wat kort dan om relaxed deze replace te doen.

maar ik zou me er nie druk om maken hoor, stuur gewoon die drive op man, en alles is in de sjakosch.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 13:20:
Twee dagen is wat kort dan om relaxed deze replace te doen.
Nee, ze sturen volgens dat mailtje de nieuwe schijf pas op NADAT de oude bij hun binnen is, en dan bij voorkeur binnen 2 bedrijfsdagen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 13:20:
Zal idd een "bug" zijn in de afhandelingsprocedure. Ik denk dat ze dit ook doen om je sterk te motiveren de drive abrupt op te sturen.
Ik vind het een mooie zaak dat ze toch eerst een nieuwe sturen, kan je toch meteen starten.
2 dagen is idd een beetje kort vooral als de schijf bv nog werkt maar zeer verdacht geschreeuw maakt bv, zo zou je nog uw drive snel kunnen overzetten en zo. Twee dagen is wat kort dan om relaxed deze replace te doen.

maar ik zou me er nie druk om maken hoor, stuur gewoon die drive op man, en alles is in de sjakosch.
maar het voordeel van die Advanced RMA is dus juist dat je de oude pas hoeft terug te sturen NADAT je de nieuwe hebt gekregen, dus waarom moeten ze me dan motiveren om de drive abrupt op te sturen?
Paul Nieuwkamp schreef op 27 June 2003 @ 13:24:
[...]

Nee, ze sturen volgens dat mailtje de nieuwe schijf pas op NADAT de oude bij hun binnen is, en dan bij voorkeur binnen 2 bedrijfsdagen :)
Ja, idd, en dat is dus niet de bedoeling als je voor Advanced RMA kiest.

[ Voor 17% gewijzigd door Xander op 27-06-2003 13:52 ]

Verwijderd

Ik bedoelde abrupt NA de ontvangst van de nieuwe schijf. En idd er staat dat je eerst de jouwe moet opsturen :/
Sorry ik had slecht gelezen. _/-\o_
Het is idd zeer dubieus dan. Zeker als je een waarborg moet schaffen met een creditkaart. Hebben ze tweemaal waarborg (creditkaart+oudeschijf)
Ik denk dat de afhandelingsprocedures vermengt zitten ergens.
Ik zou ze een (zacht)boze mail sturen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 17:44 ]

• naiko
  • Laatst online: 10:33
ik heb het zo al eens gedaan, en werkt perfect, na enkele dagen heb je dezelfde hdd via UPS thuis. en dan stuur je gewoon je oude weer op. bij je nieuwe hdd zit een brief waarin staat hoeveel het je gaat kosten indien je de defecte hdd niet binnen de 30 dagen terugstuurt.

PSN: nicovc

• Xander
  • Nu online
naiko schreef op 27 June 2003 @ 22:54:
ik heb het zo al eens gedaan, en werkt perfect, na enkele dagen heb je dezelfde hdd via UPS thuis. en dan stuur je gewoon je oude weer op. bij je nieuwe hdd zit een brief waarin staat hoeveel het je gaat kosten indien je de defecte hdd niet binnen de 30 dagen terugstuurt.
En kun jij je heel misschien nog iets herinneren over dat emailtje? Stond daar bij jou ook zo'n 'fout' in?

• naiko
  • Laatst online: 10:33
nopes, weet ik niks meer van, en mail heb ik niet meer :/
je kan gewoon enkele dagen wachten, en als je geen hdd krijgt, gewoon ff naar maxtor mailen ozfo

PSN: nicovc

• Xander
  • Nu online
naiko schreef op 28 June 2003 @ 10:19:
nopes, weet ik niks meer van, en mail heb ik niet meer :/
je kan gewoon enkele dagen wachten, en als je geen hdd krijgt, gewoon ff naar maxtor mailen ozfo
Ja, ik denk dat ik dat maar doe.

Iig. bedankt :)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 22:29
Ik heb al 3 schijven op deze manier opgestuurd. Ik kreeg de volgende mail:

naam

DEAR mijzelf

This message is to confirm that Maxtor has received your online RMA request.
Please read this carefully or you may void your warranty!

RMA NUMBER: xxxx
CUSTOMER CASE REFERENCE NUMBER: xxxx

PRODUCT SERIAL NUMBER(S) PROCESSED IN THIS RMA:

Serial Number TLA/GTLA
--------------- ---------------

xxxxxxx xxxx

If you have any questions regarding the status of this RMA, please contact:

http://www.maxtor.com/en/support/contact

Return Shipping Instructions
----------------------------

To ensure an efficient replacement service please follow the 4 step procedure
detailed below:

Step 1: PACKAGING

Send the hard disk drive only. Detach all cables, brackets, faceplates and
any other accessories.

Maxtor is not liable for any items received other than the bare hard drive.

The hard drive must be returned inside an ESD (anti-static) bag, packed in a
corrugated box with solid foam (not Styrofoam) surrounding the drive to a
minimum thickness of 2 inches on all six sides.

Multiple drives must have separators to prevent the drives from touching.

Failure to meet these packaging requirements may result with a Voided Warranty.

Maxtor approved packaging may be purchased from a Maxtor Customer Support
representative at a minimal cost. Please see contact information above.

Step 2: PACKING SLIP:

Include the packing slip at the end of this email with the drive

Step 3: SHIPPING LABEL

Address the package using the SHIPPING LABEL at the end of this email.

Step 4: METHOD OF SHIPMENT

Please ship your return drive to Maxtor via a traceable air express company,
which can provide you with a proof of delivery if necessary. (i.e. FedEx,
Airborne Express, Burlington or DHL).

Your replacement drive will be shipped to you at our cost. However, please be
aware that any local customs charges will not be paid by Maxtor.

You are also responsible for the cost of shipping your return drive to Maxtor.

Please note, Maxtor cannot be held responsible for drives lost or damaged in
transit to us.

ABOUT YOUR REPLACEMENT DRIVE:
-----------------------------

TURNAROUND TIME

Unless otherwise specified, Maxtor aims to ship your replacement drive within 2
business days from the in-house receipt of your defective drive(s).

WARRANTY

The warranty period for you replacement drive is the remainder of the original
drive warranty or 90 days, whichever is longer.

REPLACEMENT POLICY

Your drive will be replaced with the same model wherever possible. If this is
not possible, your drive will be replaced with a comparable model.

QUALITY STANDARDS

Your drive will be replaced with a re-certified drive. This drive has passed
the same quality standards as our New Build drives.

DOA drives are replaced with factory New Build drives. If your hard drive was
purchased from a Maxtor authorized distributer and fails within 30 days from this
purchase date, then your hard drive is DOA.

INVOICE INFORMATION

Please note that you do not need to pay any invoice sent out with your
replacement drive. This paperwork is sent to explain at customs that the hard
drive is merely an 'in-warranty' replacement.

MAXTOR'S VOID WARRANTY POLICY:
------------------------------

Drives received from customers exhibiting any of the following conditions
are NOT eligible for in warranty replacement:
-- Inadequate packaging -- Some examples are:
multiple drives packed into a single box without separators to prevent contact
with adjacent drives; drives packed in envelopes or boxes without protective
cushioning; and drives packed without ESD protective bags.
-- Drive serial number labels removed.
-- If present, the Head Disk Assembly seals broken or tampered with. --
The HDA seals are the stickers that wrap around the drive from the topside to
the side opposite where the printed circuit board assembly is mounted.
-- Physical damage to the drive -- i.e. a broken or dented housing or printed
circuit board assembly.
-- Components added or removed from the printed circuit board (except for jumpers
and socket termination resistors).

If you need further assistance, please contact us:

http://www.maxtor.com/en/support/contact

(CUT HERE)
X--------------------------------------------------------------------------------------X

PACKING SLIP

mijn naam
mijn tel nummer

RMA NUMBER: xxx

Model Serial Number
------------------------ ---------------

xxxx xxxx

(CUT HERE)
X--------------------------------------------------------------------------------------X

SHIPPING LABEL

FROM: TO:

n Maxtor Ireland Ltd.
a Blue Dock
w Bray Business Park
Netherlands Southern Cross Rd.
tel Bray,
Co Wicklow,
rma nummer Ireland

----------------------------------------------------------------------------------------

Het opsturen van de drive naar Maxtor is nogal duur, dat wil je als nederlander natuurlijk gratis doen :P Anders kost het je zo 20 a 30 eur. Wat je daaraan kunt doen is het volgende:

UPS bellen dat je een garantie zending naar maxtor hebt. En dat de kosten voor hun zijn. Ze vragen dan om het klant nummer van Maxtor. Dit is 81193Y Je moet het opsturen met service niveau Express Saver. en het vakje Factureren aan klant aanstrepen op de shipping bon. Geeft ook de verzekerde waarde en het gewicht aan op het formulier. Dit staat op de bon die je van maxtor krijgt.

Op deze manier kost het lekker nix. heheh....

[ Voor 1% gewijzigd door LeNNy op 28-06-2003 13:31 . Reden: Information added ]

• Xander
  • Nu online
Hmm, dat mailtje is wel redelijk hetzelfde :)
Ik neem aan dat het dan gewoon goed is.

Over die verzend methode, ik laat het wel gewoon betaald opsturen, vind ik ook niet erg :)

• LeNNy
Wat jij wilt :) voor 20 eur kun je ook leuk uitgaan.... of 2 flessen bacardi halen. mjammie

• Xander
  • Nu online
LeNNy schreef op 28 June 2003 @ 14:01:
Wat jij wilt :) voor 20 eur kun je ook leuk uitgaan.... of 2 flessen bacardi halen. mjammie
:D

Het ging me er in eerste instantie even om dat ik een nieuwe disk had :>

• LeNNy
Uiteraard, die advanced RMA mogelijkhied vind ik persoonlijk erg okee. Want als je schijf nog niet helemaal dood is kun je nog mooi de data kopieren. Ten tweede heb je direct de juiste verpakking om het ding weer op te sturen.

Met het aanschaffen van nieuwe schijven moet je tegenwoordig wel goed letten op de garantie. Vele zijn nu 1 jaar ipv 3 jaar, tenzij de 120 Gb / 8Mb modellen en hoger koopt. Deze hebben vaak wel 3 jaar garantie. Als ik kijk hoevaak een schijf wel niet defect gaat kies ik onvoorwaardelijk voor 3 jaar garantie.

Ik heb in al die jaren al 5 defecte WD's en 3 Maxtor's gehad. Dit ging soms ook gepaard met wat data verlies. Dat ik vaak nog het meest irritant. Daarom backup is de handel elke paar dagen op een DAT drive.

Verwijderd

LeNNy schreef op 28 June 2003 @ 14:28:
Uiteraard, die advanced RMA mogelijkhied vind ik persoonlijk erg okee. Want als je schijf nog niet helemaal dood is kun je nog mooi de data kopieren. Ten tweede heb je direct de juiste verpakking om het ding weer op te sturen.

Met het aanschaffen van nieuwe schijven moet je tegenwoordig wel goed letten op de garantie. Vele zijn nu 1 jaar ipv 3 jaar, tenzij de 120 Gb / 8Mb modellen en hoger koopt. Deze hebben vaak wel 3 jaar garantie. Als ik kijk hoevaak een schijf wel niet defect gaat kies ik onvoorwaardelijk voor 3 jaar garantie.

Ik heb in al die jaren al 5 defecte WD's en 3 Maxtor's gehad. Dit ging soms ook gepaard met wat data verlies. Dat ik vaak nog het meest irritant. Daarom backup is de handel elke paar dagen op een DAT drive.
We hebben in de EU 2 jaar garantie toch? B)

iig mijn 2 WD800BBs hebben gewoon 3 jaar aldus de WD site :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 23:52 ]

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 16:13
k ben wel beetje laat met mijn reply maarja...

Ik vroeg mij af of maxtor iets aanrekend op je visa kaart, ookal heb je ze op tijd teruggestuurd bij zo een advanced RMA? Want mijn visa nummer opgeven zonder te weten wat mij te wachten staat vind ik een beetje riskant... :)

• Xander
  • Nu online
mylar schreef op 30 oktober 2003 @ 20:17:
k ben wel beetje laat met mijn reply maarja...

Ik vroeg mij af of maxtor iets aanrekend op je visa kaart, ookal heb je ze op tijd teruggestuurd bij zo een advanced RMA? Want mijn visa nummer opgeven zonder te weten wat mij te wachten staat vind ik een beetje riskant... :)
Natuurlijk niet :)

Maxtor schrijft alleen maar wat af als ze je disk niet ontvangen :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

LeNNy schreef op 28 juni 2003 @ 13:30:
Op deze manier kost het lekker nix. heheh....
Nee :) althans.... ik vraag me af of jij dan gebruik het gemaakt van de advanced procedure 'or what it's called'. Denk dat ze dan de verzendkosten gewoon van je CC afschrijven.

Ik heb van de procedure 2 x gebruik gemaakt en ik ben er erg tevreden over. Had binnen enkele dagen een nieuwe HD in huis.

ARME AOW’er

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 16:13
pff

Ik vul alles mooi in, krijg RMA nummer. Maar geen bevestiging in mail ofzo, en als ik dan RMA status wil opvragen krijg ik "invalid information" :(

Duurt dit een tijdje eer het doordringt ofzo??

• cosmoOo
  • Laatst online: 17-03 20:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

mylar schreef op 30 oktober 2003 @ 22:36:
pff

Ik vul alles mooi in, krijg RMA nummer. Maar geen bevestiging in mail ofzo, en als ik dan RMA status wil opvragen krijg ik "invalid information" :(

Duurt dit een tijdje eer het doordringt ofzo??
invalid information heb ik ook altijd (2 keer) gehad de laatste maand. heb het nog niet werkend gezien maar nieuwe drive is er binnen paar dagen dus hoef het toch niet zonodig te tracken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1