P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Als je je voeding open maakt (Kijk uit er kan nog spanning staan op sommige delen!!) dan zit er meestal vlak bij het onder deel waar je je stekker insteekt een glas zekering (een buisje van glas met 2 metalen deeltjes aan weerzijde). Daar zit een draadje in en die kan best geknapt zijn, als deze geknapt is dan moet je die gewoon vervangen met hetzelfde glas zekeringetje (die is verkrijgbaar bij elke elctro boer en ook bij de doe het zelf zaken)
Suc6
Verwijderd
en als dat niet werkt maar een nieuwe kopenMaNDaRK schreef op 27 June 2003 @ 12:25:
Misschien is de zekering in de voeding gesprongen
Als je je voeding open maakt (Kijk uit er kan nog spanning staan op sommige delen!!) dan zit er meestal vlak bij het onder deel waar je je stekker insteekt een glas zekering (een buisje van glas met 2 metalen deeltjes aan weerzijde). Daar zit een draadje in en die kan best geknapt zijn, als deze geknapt is dan moet je die gewoon vervangen met hetzelfde glas zekeringetje (die is verkrijgbaar bij elke elctro boer en ook bij de doe het zelf zaken)
Suc6
Verwijderd
Verwijderd
maak hem open en kijk of er een zekering (ziet eruit als een liggende glazen cilinder met een metaal draadje erin. als hij zwart is is hij doorgebrandt) doorgebrandt is, als er geen zekering is is hij waarschijnlijk helemaal stuk.. je kunt dan nog proberen de travo te vervangen maar dat is volgens mij duurder dan een nieuwe.
als de zekering is doorgebrandt (hij is zwart van binnen) ga dan naar een electronica zaak en vraag daar naar de specifieke zekering (nummer staat op oude zekering) en plak hem er weer tussen...
wel garantie:
stuur hem terug of als je risico's wil nemen zie hier boven.
Verwijderd
Het hangt er natuurlijk vanaf wat er kortgesloten is, maar het verbinden van de +12V met de +5V lijn zorgt vaak voor onherstelbare reparaties zoals printsporen die verdwenen zijn.
Ik spreek uit vervaring vanwege noodzakelijke foutcondities die wij op onze voedingen uitvoeren (veiligheidsaspecten).
En hoe krijg je het voor elkaar om 5 keer kortsluiting te maken?? In je P4 nog wel...
Verwijderd
frickY je verbind niet de +12 met de +5 (tenzij je een dooie voeding wil) je verbind de +12 aan de positieve kant van de fan, de +5 aan de negatieve kant en dan gaat er een stroom lopen met een spanning van 7 volt.
Je kunt dus in een voeding meestal niet zien dat de zekering kapot is (tegenwoordig heb je ook automatische zekeringen erin zitten die je nooit hoeft te vervangen) ik denk dat er dus echt iets kapot is.
Gewoon een nieuwe kopen, zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Verwijderd
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:39 ]
Verwijderd
Goh, wat had je dan verwacht?mark10123 schreef op 27 June 2003 @ 15:30:
Ik heb de 12- en de 12= verbonden en toen kwam er kortsluiting!!!!
Lijkt me logisch dat je +12 en -12 niet met elkaar moet verbinden. Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar? de -12 zit alleen in de ATX stekker, niet iets wat je per ongeluk doet.
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Tijd voor een slotje.
Dit topic is gesloten.
![]()