[Nieuws] JDK 1.4.2 Final is uit!

Pagina: 1
Acties:

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ik zag hem gisteren avond staan bij Sun. Wel leuk detail, Netbeans 3.5 IDE kun je er gratis bij krijgen, Netbeans is een IDE voor Java.

tipje voor windows gebruikers die de windows look and feel in Netbeans willen, even een extra opstart parameter meegeven:

-ui com.sun.java.swing.plaf.windows.WindowsLookAndFeel

hier de download pagina voor j2se 1.4.2: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html

Verwijderd

ik ga hem meteen ophalen :)
ik wil redelijk up to date blijven hier op mijn werk. Ik haal meteen die netbeans er maar bij op, weet alleen niet wat ik ermee moet :)

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:19:
ik ga hem meteen ophalen :)
ik wil redelijk up to date blijven hier op mijn werk. Ik haal meteen die netbeans er maar bij op, weet alleen niet wat ik ermee moet :)
ik gebruikte al SunOne studio voor het bouwen van m`n GUI`s. SunOne is gebasseerd op die Netbeans code. Dus handig als je grafische interfaces wilt maken.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Damn. Had ik net gisteren 1.4.1. geinstalleerd :(

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik hoop dat deze stabieler is op linux, met de tussenversies van 1.4.1 (_01 en _02 geloof ik) heb ik behoorlijk wat stabiliteits problemen gehad op een aantal linux servers van me. Daarom draai ik nog steeds 1.4.0, want die is rock solid.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens de register zit in deze release een totaal van 4200 bugfixes. :P

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Dan hebben ze misschien een 4 en 2 omgedraaid ;) .

http://www.cafeaulait.org/ :
Sun has released Java 1.4.2 (Java 2 Software Development Kit 1.4.2) for Linux, Windows, and Solaris. Important changes and new features since 1.4.1 include:

* The bundled Xalan XSLT processor is upgraded to version 2.4.1.
* The Intel Itanium processor is now supported.
* Class.forName and related methods have been sped up.
* NTLM authentication for http and https is now supported on Windows.
* The finalize methods of the primitive channel classes (SocketChannel, ServerSocketChannel, etc.) have been removed to speed up server performance.
* The Sun crypto provider supports the Advanced Encryption Standard (AES).
* ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) is supported

There are also over 2400 bug fixes, and overall this release should be much faster that 1.4.0 and 1.4.1.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Paar toevoegingen op dat lijstje:
* The Microsoft Windows XP look and feel. If you are using the system look and feel on the Windows XP platform, Swing components now match the platform.

* The GTK+ look and feel. You can now customize your look and feel to a particular theme.

* A major performance improvement for JFileChooser.

* Optimizations have been made to the core libraries to reduce startup time. For a small command line application, startup time has been reduced by roughly thirty percent; for a small Swing application, by fifteen to twenty percent.
Ook schijnt er nog iets gedaan te zijn een soort van Java Update (voor de JVM, incrementeel), maar ik weet niet precies welke functionaliteit dit al biedt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Die XP L&F wordt dat allemaal nog steeds geëmuleerd eigenlijk? Of worden native componenten gebruikt (ik vrees van niet, maar wie weet).

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 17:29:
Die XP L&F wordt dat allemaal nog steeds geëmuleerd eigenlijk? Of worden native componenten gebruikt (ik vrees van niet, maar wie weet).
Swing is 100% 'emulatie' behalve dan de echt 'windows'

• mbravenboer
Niet per definitie, maar idd wel wat betreft de XP look and feel.

Apple heeft bijvoorbeeld een Swing look and feel gemaakt die wel gebaseerd is op de native GUI componenten.

Verwijderd

Als dat er nu ook voor Linux en Windows zou komen dan was Swing ook nog een beetje snel geweest en zag het er ook goed uit. Oh wacht, dat bestaat, maar heet SWT ;)

• hobbit_be
mbravenboer schreef op 27 June 2003 @ 19:09:
Apple heeft bijvoorbeeld een Swing look and feel gemaakt die wel gebaseerd is op de native GUI componenten.
nou dan vind ik dat eigenlijk niet proper :) - snel wel waarschijnlijk maar niet proper...

Verwijderd

hobbit_be schreef op 27 June 2003 @ 19:59:
[...]
nou dan vind ik dat eigenlijk niet proper :) - snel wel waarschijnlijk maar niet proper...
Hoezo niet als ik vragen mag?

• mbravenboer
hobbit_be: nou dan vind ik dat eigenlijk niet proper :) - snel wel waarschijnlijk maar niet proper...
Ik vind het juist wel proper :P . Swing is ontworpen om onafhankelijk van een look and feel een GUI te kunnen programmeren. Het was dan wel ooit de bedoeling om alleen getekende componenten te gebruiken, maar het ultieme bewijs van de capaciteiten van Swing is juist een implementatie die gebruik maakt van native componenten. Prachtige demonstratie van de capaciteiten van Swing dus :) .

* mbravenboer hoopt dat er nog eens een look and feel komt die van SWT gebruik maakt.

• hobbit_be
mbravenboer schreef op 27 June 2003 @ 20:50:
[...]

Ik vind het juist wel proper :P . Swing is ontworpen om onafhankelijk van een look and feel een GUI te kunnen programmeren. Het was dan wel ooit de bedoeling om alleen getekende componenten te gebruiken, maar het ultieme bewijs van de capaciteiten van Swing is juist een implementatie die gebruik maakt van native componenten. Prachtige demonstratie van de capaciteiten van Swing dus :) .

* mbravenboer hoopt dat er nog eens een look and feel komt die van SWT gebruik maakt.
Hmm IMHO (ahem) is Swing bedoelt om overal alles aan te kunnen - ie op mijn W2K wil ik ook zien hoe er uit ziet op XP / OS-X zo kan ik het testen zonder de machine/OS te hebben. Ook als je Swing puur native gaat oplossen lijkt mij de kans ENORM groot dat ie ergens niet hetzelfde gedrag heeft. By all means laat het gebruik maken van de native om te tekenen (wat ie al doet) maar toch niet om zelf buttons enzo te tekenen. Daarvoor heb je SWT (vind ik). Het is nu al rot hoe erg sommige L&F zich gedragen. Nou ja ik ben dan ook geen Swing Fan maar dat wist mbravenboer al. Maar goed er zijn wel voor en nadelen. Persoonlijk zou ik nooit cross-compatibility verminderen ten aanzien van speed.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
OMG die NetBeans IDE is traaaaaaaaaaaaaag!!!!!!!!!! Eclipse en JBuilder (!) zijn er niets bij! :X

Ook een beetje flauw dat als ik aangeef dat ik 'm in D:\Java wil installeren, hij de meuk weer doodleuk in D:\Java\j2sdk1.4.2\bin neerzet. (Wat de Java communication API onbruikbaar maakt; met afstand de meest stompzinnige bug die ik ooit heb gezien). De shortcut die 'ie dan aanmaakt voor NetBeans verwijst dan wel weer naar de map D:\Java\bin, die dus niet bestaat. Mooi prutswerk, die installer! (En wat moeten die shortcuts op m'n desktop, en die onnodig diepe mapstructuren in m'n startmenu, waar ik niet om gevraagd heb?)

Het was niet m'n bedoeling om hier zo'n zeiktopic van te maken (tenslotte begon ik enthousiast de nieuwe software te installeren) maar als ik in tien minuten tijd allerlei ergernissen ervaar die ik sinds het installeren van AOL Netscape 4.X niet meer kende, dan kan ik er toch weinig positiever over berichten. Ze gebruiken trouwens gewoon InstallShield, dus ik snap niet waarom ze me niet gewoon wat dingen kunnen laten customizen (Start Menu mappen, desktop users, installatie voor alle gebruikers of alleen de huidige, enzovoorts).

[ Voor 97% gewijzigd door Soultaker op 27-06-2003 22:45 ]

• mbravenboer
Het is toch algemeen bekend dat NetBeans kut is? Dat mag je best zeggen hoor :P .

• Stephan Oudmaijer
mbravenboer schreef op 27 June 2003 @ 22:36:
Het is toch algemeen bekend dat NetBeans kut is? Dat mag je best zeggen hoor :P .
snellere pc kopen :)

• EfBe
  • Niet online
mbravenboer schreef op 27 June 2003 @ 22:36:
De vraag is alleen, is het NOG kloteriger dan visual studio.net 2003... :)

(* EfBe doet een gok: nee)

Verwijderd

EfBe schreef op 28 juni 2003 @ 16:03:
[...]

De vraag is alleen, is het NOG kloteriger dan visual studio.net 2003... :)

(* EfBe doet een gok: nee)
Wel trager :P

• EfBe
  • Niet online
Oeh, dat is wel erg traag dan. Hier doet de debugger van Vs.net 2003 er soms zo'n 10 seconden over om een waarde van een geupdate member te updaten in de 'locals' listing. (geen grapje).

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik las zojuist op de Netbeans site dat 3.5 voornamelijk op _snelheid_ gericht is, volgens de website zo'n 30% procent sneller ofzo... Kan je nagaan hoe traag 3.4.x was (pfffff).
Pagina: 1