Toon posts:

Barcode scanning acces en/of excel

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een barcode scanner liggen. En nu is mij verteld dat een barcode in feite het hele product vertegenwoordigd. Dus de naam van het product etc.
Maar het enige wat het nu doet in excel is de cijfers weergeven :(
Er zou dus software moeten zijn wie dat omzet naar de naam van het product.
Is wel makkelijk voor het balansen :)

Verwijderd

Hallo he, met die Scanner kan je dus de code inlezen, vervolgens kan je deze code opzoeken in een database (of lijst in Excel), en de bijbehorende gegevens verkrijgen.
(er zijn wel barcodes waar je tekst in kwijt kan, echter om hier een hele produkt naam etc in te zetten, lijkt me wat veel van het goede)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar het is dus niet waar dat in die barcode de naam van het product staat?
En het is geen draadloze, maar via de ps2 poort. Dus als ie 't uitleest schrijft ie 't direct weg in het programma waar je op dat moment zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:20:
maar het is dus niet waar dat in die barcode de naam van het product staat?
En het is geen draadloze, maar via de ps2 poort. Dus als ie 't uitleest schrijft ie 't direct weg in het programma waar je op dat moment zit.
Yep, de meeste barcode lezers, emuleren gewoon het toetsenbord zeg maar (eventueel met begin en eind teken v/d invoer). Het kan voorkomen dat in sommige barcodes (bv. code39 die is vrij simpel), een naam staat, maar dat is bijna nooit het geval.
Als jij producten uit de winkel scanned, zal je meestal EAN8 of EAN13 codes aantreffen, en daar zit (zover ik weet) echt geen produktnaam in verwerkt.

Hier nog wat info over EAN-13 (wat veel in de winkels - dus alledaagse dingen -wordt gebruikt:
http://www.barcodeisland.com/ean13.phtml

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 01:20 ]