Probleem met perproxy/ppstats & tijd?

Pagina: 1
Acties:

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eerst was het zo dat als de nieuwe dag inging (UTC) dat het nog een halve dag zo was dat er wel een nieuwe kolom werd aangemaakt door ppstats maar dat er dan bij iedereen nog een 0 stond en dat de tijd dat ze niet gezien waren op bleef lopen. Na een halve dag (oid) stonden opeens de correcte getallen weer op de pagina.

Nou dacht ik, zal wel aan de tijds-instellingen liggen van de server waar het op draait (stond vanacht om vier uur ongeveer op zes uur 's avonds omdat de server ook niet in Nederland staat), dus heb ik de tijd aangepast aan UTC. Maar ook dat mag niet baten! Nu staat onder de kolom Blocks Today alle scores van gisteren, staat bij de users die iets hebben geflushed 0 secs en gaat het ook helemaal mis met de last updated: 26 Jun 2003 15:13

Iemand een idee? En kan ik misschien in b.v. ppstats instellen dat hij om kan gaat met de tijdzone van de server in plaats van dat ik de tijd van de server moet aanpassen (draaien ook andere dingen op de server namelijk).

[ Voor 12% gewijzigd door ZeroVince op 27-06-2003 12:00 ]

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18
Is het niet zo dat als je de lokale tijd insteld dat in de proxy automatisch UTC tijd wordt aangegeven die dan uiteraard ook in de logs terug te vinden zijn? Als je dus die tijd aan gaat passen naar een eerder tijdstip zal er dus met ppstats wat mis gaan.

Als je nou een ntp-service laat lopen (om de tijd om een aantal uur laat sync'en) zou het dan niet al een hoop verbeteren? Volgens mij is dat namelijk de bottle-neck.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

NightBird

DPC-Crew Coding
ZeroVince schreef op 27 June 2003 @ 11:42:Iemand een idee? En kan ik misschien in b.v. ppstats instellen dat hij om kan gaat met de tijdzone van de server in plaats van dat ik de tijd van de server moet aanpassen (draaien ook andere dingen op de server namelijk).
ppstats houdt standaard al rekening met de tijdzone, stel de tijdzone op de server juist in, en de betreffende tijd die het daar dan is, dan moet het gewoon goed gaan.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl