Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[electra] cooling doet niks meer, kortsluiting.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met een extra fan aansluiten heb ik op de processor cooling een aftaking gemaakt een naar de proc een naar de andere fan. Het heeft gewertkt maar plots stope beide fans.

De proc en de extra de proc fan krijg ik niet meer an. in de bios vind ik niks en ff de voeding van het mobo helpt ook niet. Hoe krijg ik de proc cooling weer aan de praat. Het systeem draait wel gewoon maar als ik hem zo laat staan raakt ie
natuurlijk oververhit. het is een pentium 2 350mgh
die extra fan staat op 12v 0.12a. Een gewone molex stekker is toch ook 12 v. kan ik die extra fan dan niet gewoon op een molex aansluiten zodat het niet meer afgetapt hoeft te worden bij de fan van de proc

BVD

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ja, je had die xtra fan idd beter op n aparte molex kunnen hangen.

Als je je procfan op een andere aansluiting gooit, desnoods ook een molex, doet ie t dan wel nog?

Verwijderd

Topicstarter
er is op dat mobo geen extra aansluiting vandaar datk die aftaking heb gemaakt
ik ga het ff proberen

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Denk dat je regelaar op je mobo is overleden.. (8> ..... optie: beide fan's op molex aansluiten, 12V dus, doen ze 't weer prima. Alleen zijn ze niet meer regelbaar. Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
op zo een grote molex zitten , rood, 2 zwart, geel . met welke kleur moet ik die fan verbinde?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 11:40:
op zo een grote molex zitten , rood, 2 zwart, geel . met welke kleur moet ik die fan verbinde?
Basic............ tip: kijk op je voeding staat op de sticker ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

geel is 12v
zwart 0v
rood 5v

van de voedingmolex dan he

Unknown

Verwijderd

Topicstarter
fan 2 doet het als ik hem op de molex zet nu de proc nog die lukt niet maar tis wel de belangrijkste

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
die proc heeft 3 draden zwart geel en groen, hoe moet ik die op de molex aansluiten??

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:46

Bob Popcorn

Plop!

Zwart op zwart, groen op rood, geel op niks, geel is nl. de RPM draad

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ligt eraan op hoeveel volt je de fans wil laten lopen

Fan groen --> molex geel
Fan Zwart --> molex zwart = 12v

Fan groen --> molex geel
Fan Zwart --> molex rood = 7v

Fan groen --> molex rood
Fan Zwart --> molex zwart = 5v (veel fans starten echter niet op 5v)

Dit staat uiteraard ook allemaal in de faq :)

[ Voor 9% gewijzigd door Meelobee op 27-06-2003 13:20 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Topicstarter
hm kheb het draaiend als me mod klaar is zien jullie hem wel die extra fan moet ik nog iets voor verzinne hoe ik die aansluit
Pagina: 1