Toon posts:

Account locked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, hopelijk kunnen jullie me helpen, de helpdesk in elk geval niet.

Wat is het probleem

Ik ben nu aan het werk. Ik programmeer een .NET asp webprogramma. Ik gebruik vaak internet explorer. Eens in het uur geeft die een passwoord-popup. Ik kan dan niet aanmelden ( hij pakt mijn aanmeldgegevens niet ). Vervolgens meld hij "Proxy authentication failed" en kan ik geen gebruik meer van de browser maken ( nog wel van de network shares ).

Als ik in dit geval even weg moet, en later terugkom kan ik niet meer aanmelden, het account is gelocked.

Wat hebben we allemaal al geprobeerd?

Het probleem is nu al 2 weken aan de gang en ik wordt er gek van. We hebben hier dus een helpdesk voor dit soort problemen. Ik bel ze nu dus eens per uur om mijn account weer vrij te geven. Ze hebben het volgende al geprobeerd:

- Al mijn netwerkshares zijn verwijderd.
- Mijn wachtwoord is gereset naar het wachtwoord van vorige maand.
- De proxy server is gereboot.
- Mijn wachtwoord is ingesteld op "never expires".
- De cookies en geschiedenis van IE zijn verwijderd.

Extra informatie:

Ik heb zelf een windows XP werkstation. We worden aangemeld door een van de Windows 2000 servers. Ik ben maar op 1 PC aangemeld. Volgende maand willen ze service pack 3 installeren in de hoop dat het dan is opgelost. Ik heb daar alleen niet zo gek veel vertrouwen in. Ze willen ook wel een nieuw image op mijn PC terugzetten, maar het zou mij verbazen als dat iets oplost.

Ik hoop dus dat iemand hiermee kan helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 11:46 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

laat ze je pc eens van het domein afhalen,ff rebooten en dan weer op het domein zetten
heb ook zoiets gehad,en toen hielp dit :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Ik neem aan dat de ASP.net server in hetzelfde netwerk draait?
Is het dan niet simpeler / handiger om de proxy-server in IE uit te schakelen :)

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 13:21:
Ik neem aan dat de ASP.net server in hetzelfde netwerk draait?
Is het dan niet simpeler / handiger om de proxy-server in IE uit te schakelen :)
of aangeven in de proxy dat lokale adressen niet via de proxy gaan,maar direct
ook wel een idee ja

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je niet nog ergens een drive-mapping of andere sessie onder een oud password staan? Keertje ergens anders ingelogd of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies!.

Ze komen straks mijn PC van het domein afhalen ( hoop dat het werkt ). Ik ben ( na mijn weten ) nergens anders aangemeld ( er draaien volgens mij ook geen services onder mijn account ). Helemaal zeker weet ik het niet, maar daar is verder ook niet achter te komen.

Ik heb zelf alle drive mappings al verwijderd en ben alle PC's afgegaan waar ik ooit op heb gewerkt om daar ook alle mappings te checken. Dit lijkt allemaal in orde.

Ik kan de proxy wel uitschakelen, maar zal dan niks meer op internet op kunnen zoeken. Het blijft een baal- probleem. Maar gelukkig wordt de helpdesk mijn gebel nu ook wel een beetje zat, dus hopelijk komen ze straks eindelijk met iets dat werkt.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 14:39:

Helemaal zeker weet ik het niet, maar daar is verder ook niet achter te komen.
Auditting....

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 14:39:

.

Ik kan de proxy wel uitschakelen, maar zal dan niks meer op internet op kunnen zoeken. Het blijft een baal- probleem. Maar gelukkig wordt de helpdesk mijn gebel nu ook wel een beetje zat, dus hopelijk komen ze straks eindelijk met iets dat werkt.
en als je nou wat ik eerder zei bij de proxy insteld dat voor lokaal verkeer,dit niet via de proxy hoeft (bypass proxy for local network) optie is er wel bij de meeste proxies,dit heb ik nl thuis zelf ook aanstaan

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of dat adress toevoegen biij exeptions onder in je proxy isettings
.. mmmmz iemand die je in en uit het domein kan zetten zou dit soort dingetjes toch wel moeten weten ...

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
mrsar schreef op 27 June 2003 @ 15:32:
[...]

en als je nou wat ik eerder zei bij de proxy insteld dat voor lokaal verkeer,dit niet via de proxy hoeft (bypass proxy for local network) optie is er wel bij de meeste proxies,dit heb ik nl thuis zelf ook aanstaan
Hadden we geprobeerd. Ik kan dan niet meer op het internet. Het probleem blijft ook nog bestaan. Ik wordt er helemaal gek van.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je dan niet op internet kan werkt je dns(instelling) michien niet proper .....

pobeer eens een internet adres te pingen vanuit dos.
als dat niet werkt dan kan je pc die naam niet resolven en moet je waarschijnlijk even de goede dns instellen

als je een proxy gebruikt resolved de proxy de dns ipv host.
meetsal heeft windows zelf wel door welke pc er om hem heen staan dus daar heeft ie geen werkende dns voor nodig

Iperf

Pagina: 1