Toon posts:

[access] Naam wordt elke keer veranderd in name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het programmeren in Access (niet in VB) veranderd "naam" elke keer in "name".

Bijvoorbeeld bij veldverwijzingen e.d. Hierdoor gaan veel dingen in de soep. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder een veld "naam" te moeten veranderen in "beest" of iets heel anders.

Verwijderd

Chr(110) & Chr(97) & Chr(97) & Chr(109) :+

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Spatie erbij helpt meestal, dus [naam ]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Kijk anders eens naar de autocorrect settings...

Verwijderd

Name is een propertie in vba/vb. Ieder object heeft een naam en dus ook een veld, tabel of wat dan ook. Het is dus misschien niet handig "naam" te gebruiken, maar een prefix erbij. Hierover zijn vele discussies maar ik verkies str bij een text/string type dus strNaam. En een spatie is al helemaal uit den boze. Hoe kom je erop!!!

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 14:45:
[..]
een spatie is al helemaal uit den boze. Hoe kom je erop!!!
Door een typo :)
Heb je wel eens een raport proberen te maken met een database veld "pagina" in een samengesteld raport veld. :(

Bij toeval ontdekt dat "[pagina ]" wel met rust wordt gelaten.

En een prefix is inderdaad een betere oplossing (al is een type prefix wel een hele slechte keus) maar dat is wel iets wat je al bij het record ontwerp moet weten. Achteraf een veld naam veranderen vond ik te veel moeite. :)

When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

En een prefix is inderdaad een betere oplossing (al is een type prefix wel een hele slechte keus) maar ...
Uhm wat voor prefix had jij dan in gedachten? Welke smaak ijs je lekker vindt? Ik kan voor een deel met je meekomen als je de fld prefix wilt gebruiken, maar het lijkt mij toch overzichtelijker als je een type aanduiding meegeeft.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 11:05:
Uhm wat voor prefix had jij dan in gedachten? Welke smaak ijs je lekker vindt?
vanilleijsDebiteurnr is niet zo praktisch ;)
Ik gebruik zelf meestal een prefix van de tabel (of de hele tabelnaam, afhankelijk van hoe lang ie is). Handig bij joins, en je ziet altijd uit welke tabel het veld komt. Al is een duidelijk beschrijvende veldnaam ook best handig. Niet Naam, maar Loginnaam, DebiteurNaam, FullName. Maar daar kun je een compleet topic over vullen ;)

Exact expert nodig?

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 11:05:
[...]

Uhm wat voor prefix had jij dan in gedachten? Welke smaak ijs je lekker vindt? Ik kan voor een deel met je meekomen als je de fld prefix wilt gebruiken, maar het lijkt mij toch overzichtelijker als je een type aanduiding meegeeft.
Het is waarschijnlijk heel persoonlijk maar ik vind dat type informatie niet in een variable/veld naam thuis hoort, de zogenaamde "Hungarian Notation".
Het leidt alleen maar tot lange info-overloaded namen. Natuurlijk lijkt strNaam heel onschuldig maar voor dat je het weet heb je namen als unsignedlongintSomething of nog erger uliSomething en uiSomething etc.
Dan moet je als je code leest een parser in je achterhoofd hebben draaien :)

Maar zoals gezegd, dat is heel persoonlijk. De een zweert er bij en de ander (ik) gruwelt ervan.

Verwijderd

Dan moet je als je code leest een parser in je achterhoofd hebben draaien
Uhm...ja! Je moet toch begrijpen wat er uberhaupt staat? En als je met je team duidelijke afspraken maakt (Desnoods de Hungarian Notation) dan moet dat geen probleem zijn. En een bijvoorbeeld een functie naam als deze is inderdaad een beetje overdone:

Visual Basic:
1
Public Function gfncintGetNumber(plngWorkOrderID as Long) as integer
maar wel correct.

Om over de call nog maar te zwijgen:

Visual Basic:
1
Debug.print mFunctions.gfncintGetNumber(rstLotInfo.Fields("fldlngWOID").Value
Maar het is wel duidelijk. Gewenning noemen ze dat ook wel.

Maar ik geloof ook dat we een beetje afdwalen. :7
Pagina: 1