[MSWORD] lettertypes onscherp

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb sinds een reinstall van een pc (windows 98 se) het probleem dat lettertypes in MS Word 2000 onscherp zijn als ik ze vergroot. Net alsof hij geen truetype versie ervan pakt. Op een andere pc (ook windows 98se, zelfde manier geinstalleerd) heb ik geen problemen.
Als ik bijvoorbeeld Arial naar 48 pts zet dan zijn op de eerste pc de letters blokkerig en op de andere gewoon goed scherp.

Enig idee ?

• reddevil
anyone por favor ?

Verwijderd

test eens ff door een 3rd party treutypee lettertype derop te zetten en te vergroten

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 15:40
heb je bij scherm properties wel ingesteld dat de fonts smooth moeten zijn?

edit: smooth edge of screen fonts
dat moet aangevinkt zijn

[ Voor 30% gewijzigd door DaRKie op 30-06-2003 08:55 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

De enige oplossing die ik kan bedenken: heb jij toevallig een TFT scherm, en staat de resolutie goed?
Ik heb even voor je gezocht op 'anti alliasing' maar dit heeft helaaas niet moegen baten.

suc6

[ Voor 14% gewijzigd door sjolmers op 30-06-2003 08:55 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Even een vraagje :? , heb je er alleen last van in MS Word 2000? Dus als je andere programma's, zoals bijvoorbeeld Wordpad (onder Programma's/Bureauaccessoires) gebruikt, worden de letters wel goed weergegeven?
Dan is er misgegaan met de installatie van Word!

(Persoonlijk zou ik dan geen tijd en moeite besteden aan foutzoeken, maar Word uninstallen en er een nieuwe install overheen gooien. :z )

Kijk anders voor de zekerheid even in Word onder Opmaak/Lettertype/Tab Lettertype of jouw letter inderdaad wel een truetype letter is.

Als jouw probleem ook bij ander programma's optreedt, is er vermoedelijk iets misgegaan met de installatie van Win98 (de lettertypeviewer) en ik weet niet of je dat op een andere manier dan met een herinstallatie van Win98 kan oplossen. ;(

• reddevil
ik heb even gekeken, werkt gewoon goed bij paint shop pro, dus ligt inderdaad aan word. Ik zie oko het tekentje van TT niet staan dat het een truetype is, maar dat is erg vaag. Hoe kan dat bij psp dan wel, want word haalt de lettertypes (neem ik aan, maar blijkbaar dus anders ofzo) gewoon op de zelfde plek als psp op.

Verwijderd

Je kan in Word bij Extra/Opties/Compabiliteit even op Lettertypes vervangen clicken. Wie weet heb je meerdere versies (en/of foutieve) in je fontsmap zitten.

• reddevil
gracias senor muis ;) Tis opgelost, even lettertypes opnieuw inladen en ook gracias darkie. Die stond ook uit (bij schermprops). Vaag, ik zou er niet zoeken aangezien in psp wel goed was (maar die maakt het dus zelf grafisch al goed).

Naja case solved.
Pagina: 1