Toon posts:

alternatief kassasysteem horeca

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakers ik ben op zoek naar een alternatief kassasysteem voor de kleine horeca ondernemer. Normaal gesproken wordt er een kassasyteem aangeschaft van zo'n slordigge 2000 euro (op zijn goedkoopst) nu dacht ik dat moet anders kunnen ik draai redhat dat scheelt al een windows licentie en alles moet legaal want het is een onderneming.

dus de pc en OS zitten goed nu moet er een kassa systeem op komen te draaien eerst dacht ik aan wat php maar zo goed ben ik niet. Mijn vraag is: is er gratis kassasoftware te vinden of heeft iemand zoiets al eens geschreven? je moet er dus een bon op kunnen maken per tafel prijzen invoeren en bon afdrukken etc.

(zo niet waar zou je dit het best mee kunnen maken ??? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:36
idd, php.net en andere sites bieden een hoop scripts en dingen aan die dat kunnen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
Toevallig hebben wij de mogelijkheid onderzocht om dit te gaan doen.
Maar
http://www.easypos.nl
is dermate goedkoop dat het geen doen is.
Het is een compleet apparaatje met kassalade en pinaanstuuring, bon, factuur,werknemers,touch-screen, rapportage, voorraad etc...
En dat voor ik dacht zo'n 3000 euro.
Daar is niet echt tegenop te gaan.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is het hem nu juist 3000 ballen is een hoop poen. Vandaar dat voor mij een touch screen niet echt hoeft ik muis wel. voorraad en dergelijke ook niet. als ik maar per tafel een bon kan opmaken en printen ben ik blij. Het geld voor een compleet systeem heb ik simpelweg niet. (ps thnx voor de reply maar het riekt een beetje naar reclame imho) but no flame at all.

een php scriptje zou hiervoor op zich niet al te moeilijk moeten zijn (voor mij wel maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47

Zoefff

❤ 

En als je nog opzoek bent naar een touchscreen, dan moet je hier eens naar kijken:

nieuws: Add-on touchscreens van KeyTec @ CeBIT New York

Een add-on touchscreen voor iets van 350 dollar/euro :) Stukken goedkoper... En zeer handig in de horeca, mits je de goede software kan vinden (waar ik je helaas niet mee kan helpen..)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
Nee geen reclame.
Maar een klant van ons vroeg dit te ontwikkelen.
En als je dan gaat rekenen met uren e.d. dan kan je haast niet tegen die prijs op.
Maar 3000 was voor een compleet netwerk systeem.

Naamplaat, een bedrijf heeft al jaren een folie die je op je beeldscherm kan plakken, zodat je een touchscreen hebt.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmjaah ik snap wat je bedoelt Remc0 maar ik wil de klus ook niet uitbesteden aan een bedrijf en zo een systeem laten ontwikkelen ik wil zelf aan de slag of een bestaand script aanpassen. zodat ik gratis klaar ben. Als je zoeits uitbesteed is er idd niet tegenop te komen. Maar dat is dus ook niet de bedoeling. 3000 is voor een compleet systeem niet duur, maar ik heb het geld simpelweg niet. Dus ik blijf hopen op iemand die hier software voor kent en of zoiets misschien eens geschreven heeft.

Zoefff is idd goedkoper maar niet echt een prioriteid ik muis wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:12
Het zal niet veel tijd in beslag nemen om zoiets door een kennis/vriend te laten proggen oid.

(je kan dit artikel op PHPFreakz.nl een beetje gebruiken als hulp bij PHP)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kassa software zelf is niet eens heel duur, het zit hem vooral in de hardware. Als je dat goed zelf uitzoekt in plaats van door de software partijen laten doen uit luiheid, kun je het vrij goedkoop doen. Wij gebruiken zelf een pos software van KNIP SPAM, die je moet koppelen aan hardware. Hadden onze eigen hardware ingekocht en gekoppeld in plaats van dit uitbesteden, dus kwamen er vrij cheapy uit, anders is idd al snel heel duur.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 21-04-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een topic kicken van 13 jaar oud om een (spam?) link te posten is wel een beetje te, denk je niet ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Proficiat idd, je hebt een topic van bijna 13 jaar oud uit de sloot gevist. Ik denk dat TS inmiddels zijn kassasysteem wel zal hebben aangeschaft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Laten we deze oude koe maar lekker in de sloot :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.