[win2k] registry opties wincue

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Wincue die zet al zijn instellingen in de registry. Nou wil ik dat iedere gebruiker die zich aanmeld op deze pc (domein) automatisch die instellingen krijgt. Ik heb zo het vermoeden dat het mogelijk is door ergens anders de waardes van wincue in de registry te zetten. Momenteel heeft het programma al zijn gegevens hier staan: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wincue"

Alvast bedankt.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
HKEY_LOCAL_MACHINE is machine gebonden en HKEY_USERS (of CURRENT_USER) is user gebonden. Werk je met roaming profiles?

Misschien kun je een .reg bestand maken van de instellingen en die bij elke user in het loginscript/startup folder of iets dergelijks zetten.

Battle.net tag

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:54
de lokatie waar een progje zijn gegevens in de registry zet kun je zelden tot nooit aanpassen.
Als je dit voor een terminal server probeert werkend te krijgen gaat het je nooit lukken.
Als je het voor losse werkstations werkend wil krijgen kun je een truuk toepassen door dat stukje registry naar de user hive te copien, en bij het inloggen copieert hij het van de userhive naar de hklm.

of zoals mistery suggereert een .reg file uitvoeren.
punt is wel dat je met een .reg files geen keys kan verwijderen. zo zullen sommige instellingen niet verwijderd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Semt-x op 27-06-2003 13:28 ]

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik ga voor Mystery zijn plan. Bedankt voor de uitvoer tips.