Ik heb voor het beheer op mijn werk een ssh agent op mijn linux machine geinstalleerd zodat ik zonder al teveel moeite kan inloggen op de servers. Dit gaat verder allemaal vlekkeloos. Ik heb ook nog een windows wachine staan waarop ik nog wat andere dingen doe.
Sinds ik mijn ssh agent geinstalleerd heb krijg ik als ik vanaf mijn windows machine met pscp (putty) een bestand naar de linux machine wil installeren de melding Fatal: Agent pid <procesnummertje>. Ik heb geen idee hoe ik dit weg kan krijgen. Daarnaast als ik dan weer vanaf mijn windows pc met pscp iets wil af kopieren pikt hij dat ook niet en moet ik in de command line mee gaan geven dat het ssh2 is terwijl dat eerst niet hoefde.
Ik heb in mijn .bashrc een scriptje gezeten wat elke keer als ik uitlog de angent killed en als ik weer inlog checked of er nog een agent bestaat en zo niet dan start.
een stukje uit mijn .bashrc:
AG1=`ps -fu bart|grep ssh-agent|grep -v grep|awk '{print $2}'`
#echo $AG1
AG2=`tail -1 /home/bart/.ag|awk '{print $4}'|cut -d\; -f 1`
#echo $AG2
if [ $AG1 ]
then
if [ $AG1 -eq $AG2 ]
then
. /home/bart/.ag
else
echo De variabelen in .ag kloppen niet.
echo Er is iets mis gegaan met het starten van de ssh-agent.
echo Examine!
ps -fu bart
fi
else
echo Er loopt geen ssh-agent
echo Ik start hem op.
ssh-agent -s >.ag
. /home/bart/.ag
ssh-add ~/.ssh/id_dsa
fi
fi
In de .ag staan allee gegevens die je krijgt als je de ssh agent opstart vanaf command line.
Ik heb al wat via google gezocht maar ik kon niet echt dingen vinden die mijn konde helpen. Misschien heb ik niet goed gekeken, maar is er anders hier iemand die mij kan helpen.
Sinds ik mijn ssh agent geinstalleerd heb krijg ik als ik vanaf mijn windows machine met pscp (putty) een bestand naar de linux machine wil installeren de melding Fatal: Agent pid <procesnummertje>. Ik heb geen idee hoe ik dit weg kan krijgen. Daarnaast als ik dan weer vanaf mijn windows pc met pscp iets wil af kopieren pikt hij dat ook niet en moet ik in de command line mee gaan geven dat het ssh2 is terwijl dat eerst niet hoefde.
Ik heb in mijn .bashrc een scriptje gezeten wat elke keer als ik uitlog de angent killed en als ik weer inlog checked of er nog een agent bestaat en zo niet dan start.
een stukje uit mijn .bashrc:
AG1=`ps -fu bart|grep ssh-agent|grep -v grep|awk '{print $2}'`
#echo $AG1
AG2=`tail -1 /home/bart/.ag|awk '{print $4}'|cut -d\; -f 1`
#echo $AG2
if [ $AG1 ]
then
if [ $AG1 -eq $AG2 ]
then
. /home/bart/.ag
else
echo De variabelen in .ag kloppen niet.
echo Er is iets mis gegaan met het starten van de ssh-agent.
echo Examine!
ps -fu bart
fi
else
echo Er loopt geen ssh-agent
echo Ik start hem op.
ssh-agent -s >.ag
. /home/bart/.ag
ssh-add ~/.ssh/id_dsa
fi
fi
In de .ag staan allee gegevens die je krijgt als je de ssh agent opstart vanaf command line.
Ik heb al wat via google gezocht maar ik kon niet echt dingen vinden die mijn konde helpen. Misschien heb ik niet goed gekeken, maar is er anders hier iemand die mij kan helpen.