Toon posts:

Tot waar kan ik m'n PIII 450 veilig overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot waar kan ik m'n PIII 450 veilig overclocken met de standaard koeler?
Als geheugen gebruik ik 128 MB SDRAM (100 MHz).

Bij voorbaat dank. :)

Verwijderd

1 Die 450, een van de eerste die uitkwam?
2 MB OEM of nog een goed merk?

Conclusie Heb je een PIII450 die niet als een van de eerste van de productielijn kwam, kan die best wat hebben (draaide hem zelf op 650)maar zoals meestal het probleem is het geheugen, heb je het wat betere (100Mhz) geheugen kan je die meestal stressen tot 112/115Mhz anders zul je waarschijnlijk pech gaan hebben en draai je je geheugen binnen 1of2 maanden finaal naar de kloten.

Succes,

• RiMaBo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

RiMaBo

RiMaBo NETworks

Ik heb mijn PIII 450 op 558 lopen met 128MB PC 100 geheugen. Heb 600 ook geprobeerd, maar toen kwam Windows 2K en ME met vage opstart probleem meldingen :( Verder loopt alles stabiel op die snelheid.
Om ff op MR.PolarBear in te gaan:
1 Mijn 450 heb ik al sinds mei 1999, verder weet ik het niet.
2 A merk geheugen.

Due to the world shortage of trained trumpet players the end of the world has to be postponed. God Incorporated would like to apologize for this interruption in service.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:32

Metzie

Nyaano !

En als je 133MHZ geheugen gebruikt?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• RiMaBo

RiMaBo

RiMaBo NETworks

Ik heb op de HCC beurs van afgelopen weekend 2x 128 MB PC 133 geheugen gekocht en geprobeerd, zonder de 128 MB PC 100 erbij, de fbs op 133MHz te zetten (dus 600MHz processor snelheid) maar ook nu lukte het niet. Ik denk dat het aan de hdd ligt, wat ik mij echter niet kan voorstellen, omdat ik die afgelopen september gekocht heb. HDD is een Western Digital 45 GB >:)

Due to the world shortage of trained trumpet players the end of the world has to be postponed. God Incorporated would like to apologize for this interruption in service.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RiMaBo: Je heb toch wel je pci op 1/4 gezet?
Dan clock je je HD niet over...
Ik heb ook een PIII450 lopen op 630 Mhz.
wel met een Gorb.
De stepping kan idd veel uitmaken, ik heb een oem versie, de SL35D.

Gewoon proberen, telkens een stapje hoger. Als ie vaag gaat doen (vastlopers, blauwe schermen e.d.) stapje terug

specs

Verwijderd

Om ff op MR.PolarBear in te gaan:
1 Mijn 450 heb ik al sinds mei 1999, verder weet ik het niet.
2 A merk geheugen

Zoals er al eerder vermeld is in andere discusies Intel verkoopt liever P met een lagere snelheid dan hogere, heb je dus een P die op dat moment de snelste was heb je waarschijnlijk een van de eerst geproduceerde P van die productie lijn en kan je die niet zo vet stressen als wanneer je een P koopt die op dat moment niet bij de aller snelste hoort, let maar eens op de 800 of 850 @100 mhz Fsb van dit moment krijgen de meeste niet flex op 133 mhz Fsb terwijl de 600 t/m de 700/750 dit meestal wel willen.

Oem of boutmerken Pc100 geheugen wil meestal niet flex hoger draaien dan 112 zie eerdere discussies, Amerken hebben vaak een hogere tolerantie, en dan heb je natuurlijk nog Pc133, meestal geen probleem.

Veel mobo hebben in de bios de 1/3 2/3 geregeld dus zou in de meeste gevallen de FSB van 133 niet veel problemen moeten opleveren. En inderdaad je HD mag wel eens gevoelig doen.

Kort maar krachtig,

Suc6

Ps, Overklocken is niet altijd zaligmakend.

• RiMaBo

RiMaBo

RiMaBo NETworks

UneXisT:
Ik kan op mijn mobo de jumpers voor 133MHz op 2 manieren instellen:
1. CPU: 133MHz; PCI: 33,3MHz
2. CPU: 133MHz; PCI: 44,3MHz
Ik heb de 1e gedaan met het bovenstaande resultaat, en ben daarom niet doorgegaan met optie 2. Nu loopt de CPU op 124MHz, met een PCI bus snelheid van 31MHz, welke ik ook 41,3MHz kan maken. Dit heb ik ook nog niet geprobeerd..

Pagina: 1