Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] SED1181f aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb uit een copieer apparaat en heel mooie blauwe grafisch display gehaald en gelijk gekeken of ik wat vond.
het enige wat ik vond was de controller nl een SED1181f. dmv de datasheet heb ik de pin-out gevonden maar het is me niet duidelijk hoe ik nu verder moet.
er zitten 6 relevante pinnen op en daar kom ik niet verder mee.
volgens de datasheet en pin-out op deze DP:

D1(d0 zit er niet op,dus intern) - inputs two series of serial DP data (inputs occurs at the falling edge of XSCL)

XSCL - shift clock for the DP data.at its falling edge serial DP data of D1,D0 is input.

LP - latch pulse for the DP data.latching occurs at the falling edge.

tevens gaan er twee pinnen naar een epson010 chip.verder staat onder deze chip 1cxmb.wat is dit voor chip??

de 6e pin gaat net als alle pinnen naar een 74hc365a maar de uitgang van betreffende poort is niet aangesloten??

het is dus een seriele display maar hoe kan ik hem op de seriele poort gaan gebruiken?welke pinnen moeten via een MAX232 naar welke poortingang??
D1 denk ik naar RXD maar de rest??

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 14:39
hoeveel pinnen heeft het display?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je missschien een foto van het schema en/of van het display?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25
Hoeveel regels en chars is het display?

En misschien kan je als voorbeeld een anderr schema nemen met evenveel regels en chars ;)
(als je het schema opzoekt en de datasheet kan je volgens mij aardig wat vergelijkingen vinden ;))

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Topictitel verduidelijkt :)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:40

Leejow(saait)

Blater

Hoeveel pinnen zijn er in totaal? Kijk ff of je nog meer chips kan vinden en plaats ze hier.
[off]
m-m :( wees eens orgineel ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het vermoeden dat het display zo'n 64X128 is.er zitten op de achterkant 14 pinnen.waarvan 3 niet aangesloten,4 massa ,1 +5volt en die 6 stuurpinnen.het mooie van dit display is ook dat de neg. spanning al op de print zelf wordt geregeld.er zitten 3X SED1181F,1X SED1191F,een EPSON 010 ,1X SC1766 en een 74hc365 chip op.
verder staat er op de print een code:p300051300 en op een stickertje geplakt staat:9213F1.
de datalijnen worden gebufferd door die 74hc365(hex buffer)
foto kan ik helaas niet maken omdat ik alleen een webcam heb die slechte foto's maakt(ik weet ook niet hoe ik die hier plaatsen kan.)

Verwijderd

Sed1181f is een driver geen controller, kortom gaat niet werken op je lptport.

Verwijderd

Topicstarter
op de LPT zowieso niet want daar heb ik pinnen te weinig voor,maar serieel moet het toch mogelijk zijn?

Verwijderd

Ik denk dat het wat ingewikkelder in elkaar zit dan het ding gewoon op je seriële poort aansluiten, maar wat ik uit die gegevens kan opmaken:

- Je moet eerst pinnetje D1 hoog/laag maken (gewoon 1 bit van je data dus)
- Dan moet je XSCL hoog en weer laag maken
- Doe dat 16x, voor elke bit 1x dus

De data staat dan in een 16-bit (denk ik, je had het over two series of serial DP data) buffertje.

Ik denk dat je dan de data uit het buffer naar de RAM wegschrijft door LP vervolgens hoog en dan weer laag te maken, maar daar ben ik niet zeker van.

Probeer eens aan een datasheet te komen van het hele LCD, dit is namelijk alleen de data-input IC.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:30:
op de LPT zowieso niet want daar heb ik pinnen te weinig voor,maar serieel moet het toch mogelijk zijn?
|:(

Natuurlijk niet, het aantal pinnen wat je hebt is niet het verschil tussen de parallele poort en de seriele poort, maar de manier van data overzenden.

Zoals gezegt is dit een driver, geen controller dus kan je em niet aansturen.
Pagina: 1