Toon posts:

CD`s branden lukt niet....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nou een cd wil branden dan brandt ie maar tot een bepaalde percentage en dan loopt de buffer leeg en schrijft ie niks meer weg. Aan de brand-software ligt het niet, omdat ik vele verschillende heb geprobeerd en gebeurt hetzelfde.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik het verhelpen ?

Ik heb XP

en een plextor 40 schrijven 12 herschrijven en PX-W4012A

Ik heb laatst een driver of een programmaatje geinstalleerd dat heet C-dilla, heeft dat er misschien wat mee te maken.

Als niemand het antwoord weet, zal ik maar eens een systeemherstel doen

Alvast bedankt voor het brainstormen ;)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

1. Hoe is je IDE-configuratie?
2. Heb je al geprobeerd je IDE-controllers te herinstalleren?
3. Heb je de firmware al geupdate?

Heb je alle andere tips die in Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows
staan ook al geprobeerd?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 03:58:
Als ik nou een cd wil branden dan brandt ie maar tot een bepaalde percentage en dan loopt de buffer leeg en schrijft ie niks meer weg. Aan de brand-software ligt het niet, omdat ik vele verschillende heb geprobeerd en gebeurt hetzelfde.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik het verhelpen ?

Ik heb XP

en een plextor 40 schrijven 12 herschrijven en PX-W4012A

Ik heb laatst een driver of een programmaatje geinstalleerd dat heet C-dilla, heeft dat er misschien wat mee te maken.

Als niemand het antwoord weet, zal ik maar eens een systeemherstel doen

Alvast bedankt voor het brainstormen ;)
Dus ik neem aan dat hij het voorheen wel goed deed ?
Misschien is dat het makkelijkste om eerst maar is dat systeemherstel te gebruiken omdat je al denkt dat het aan dat programmatje ligt.

Ik heb ook hele tijd dit probleem gehad maar bij mij is het toen opgelost met een bios update :) Toen kon ik opeens goed branden. Maar ik neem aan dat hij het bij jou al goed deed ?

Check ook ff je kabels... Anders zet je hem ff alleen op een kabeltje... en probeer je het dan nog is..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Lege ced`s geven niet altijd de juiste brandsnelheid aan. Wat ik deed was op maximum van 48 speed branden. Deze heb ik verlaagd naar 36 speed en nu lukte het wel :) Een duurdere lege cd-rom heb ik wel kunnen nranden op de maximale snelheid van 48 speed.

Het hoeft dus niet altijd aan drivers of software te liggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel vreemd vind is, dat als ik de snelhied van het branden hoger zet, dat ie bij elke brandprogramma bij 68% er mee kapt

Verwijderd

mischien komt dat omdat die op 68% van de cd net overgaat naar een hogere snelheid?

( ik fik wel eens 12x MAX 74 min (traxdata) cds op 52x zonder probleem )
Pagina: 1