Toon posts:

laptop + samsung a300 gsm = internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met infra rood (windows 98, 700Mhz Celeron), en een Samsung a300 GSM ook met Infra rood. Nu wil ik met deze combinatie kunnen internetten via de IR port maar het wil niet echt lukken. Ik heb de port ingesteld op auto detect en de IR functie op de GSM aan gezet. Maar de latop vind niks. In de handleiding staat niks en op de Samsung site ook niet. Ik heb ergens gelezen dat ik drivers moet downloaden voor deze gsm voor de laptop? Maar die zijn ook nergens te vinden. Dus hoe kan ik me laptop de gsm laten detecteren en daarna het internet op?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:38

YellowCube

Wait...what?

moet je niet eerst in je Samsung aangeven dat je de telefoon als modem wilt gebruiken en dan in Windows gewoon een standaardmodem installeren?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Nee, volgens de handleiding (ff wat beter gezocht) moet je in je laptop een Rockwell 14k4 modem installeren en het de virtual com port laten gebruiken. Dan kan je met die modem via irDA bellen. Probleem is bu dat hij niks belt, en de GSM niet eens vind op de irDA poort. Moet ik nou een data kabel halen?