Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Andere kaart gebruiken of kernel compilen. en juiste flags mee geven met laden van module maybe!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Al een paar weken bezig .....tjsezus.. Onder linux is het toch vrij simpel d8 ik.
pointers:
Als alle ipeetjes netjes zijn opgevoerd in bijv. netcfg sjek dan /lib/modules/2.2.(versie)/net of hier de tulip of de de4x5 module ligt. Deze modules werken prima voor die farralon kaart. Zoniet recompile de kernel met loadable module support en de drivers als module.
Het volgende in modules.conf krassen:
alias eth0 tulip options tulip debug=1 full_duplex=1,0
of
alias eth0 de4x5
en /etc/rc.d/init.d/network restart
Als er dan nog problemen zijn controleer dan of je geen irq conflicten hebt want als je al meerdere distro's hebt geinstalleerd dan lijkt mij dit erg waarschijnlijk.
cat /proc/pci of cat /proc/interrupts
Mocht dit het geval zijn laadt dan de tulip of de4x5 module met een irq toewijzing.
pointers:
Als alle ipeetjes netjes zijn opgevoerd in bijv. netcfg sjek dan /lib/modules/2.2.(versie)/net of hier de tulip of de de4x5 module ligt. Deze modules werken prima voor die farralon kaart. Zoniet recompile de kernel met loadable module support en de drivers als module.
Het volgende in modules.conf krassen:
alias eth0 tulip options tulip debug=1 full_duplex=1,0
of
alias eth0 de4x5
en /etc/rc.d/init.d/network restart
Als er dan nog problemen zijn controleer dan of je geen irq conflicten hebt want als je al meerdere distro's hebt geinstalleerd dan lijkt mij dit erg waarschijnlijk.
cat /proc/pci of cat /proc/interrupts
Mocht dit het geval zijn laadt dan de tulip of de4x5 module met een irq toewijzing.
Nee dat is het echt niet .
Als ik de kernelmodule handmatig laadt dan doet ie het ook maar vervolgens klapt ie er weg zo gauw er een signaal naar de netwerkkaart wordt gestuurd ... ik ga denk ik eerst eens een andere netwerkkaart proberen...
Als ik de kernelmodule handmatig laadt dan doet ie het ook maar vervolgens klapt ie er weg zo gauw er een signaal naar de netwerkkaart wordt gestuurd ... ik ga denk ik eerst eens een andere netwerkkaart proberen...
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Verwijderd
Je Netwerk kaart niet automatisch laten activeren. En dan in /sbin/init.d/boot.local het regeltje
dhcpcd -h [jeDNSnaam] eth0
toevoegen, en opnieuw opstarten! En klaar is Tux>:)
Werkte bij mij perfect.
dhcpcd -h [jeDNSnaam] eth0
toevoegen, en opnieuw opstarten! En klaar is Tux>:)
Werkte bij mij perfect.