@HOME onder Linux ....

Pagina: 1
Acties:

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Hallo,

Ik ben nu al een paar weken bezig geweest te pogen mn @home internet verbinding aan de praat te krijgen. Dit lukt me voor geen meter. Ik weet alle adressen e.d. en heb ook vrij veel ervaringen met netwerken (ben netwerkbeheerder zie je .. :)).
Ik heb zo'n farrallon netwerkaart van die lui gekregen ... die heeft een DEC 21041 (Tulip Pass 3) chip.. wanneer de module geladen is en de configratie voor ip , gateway en hostname gestart wordt, vliegt de netwerk kaart gewoon er achterweg!! (mn lampie op de kabelmodem (NIC connected) gaat dan dus uit... iemand met deze ervaringen? Ik heb Kernel 2.2.16-4 onder RedHat 7 ... ook mandrake 7.1 ene Suse 6 en 7 geprobeerd ,, maar geen verschil ... |:(

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Andere kaart gebruiken of kernel compilen. en juiste flags mee geven met laden van module maybe!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• drikus
  • Laatst online: 25-03 07:18
Al een paar weken bezig .....tjsezus.. Onder linux is het toch vrij simpel d8 ik.

pointers:
Als alle ipeetjes netjes zijn opgevoerd in bijv. netcfg sjek dan /lib/modules/2.2.(versie)/net of hier de tulip of de de4x5 module ligt. Deze modules werken prima voor die farralon kaart. Zoniet recompile de kernel met loadable module support en de drivers als module.

Het volgende in modules.conf krassen:
alias eth0 tulip options tulip debug=1 full_duplex=1,0
of
alias eth0 de4x5

en /etc/rc.d/init.d/network restart

Als er dan nog problemen zijn controleer dan of je geen irq conflicten hebt want als je al meerdere distro's hebt geinstalleerd dan lijkt mij dit erg waarschijnlijk.

cat /proc/pci of cat /proc/interrupts

Mocht dit het geval zijn laadt dan de tulip of de4x5 module met een irq toewijzing.

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
Nee dat is het echt niet .
Als ik de kernelmodule handmatig laadt dan doet ie het ook maar vervolgens klapt ie er weg zo gauw er een signaal naar de netwerkkaart wordt gestuurd ... ik ga denk ik eerst eens een andere netwerkkaart proberen...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Je Netwerk kaart niet automatisch laten activeren. En dan in /sbin/init.d/boot.local het regeltje

dhcpcd -h [jeDNSnaam] eth0

toevoegen, en opnieuw opstarten! En klaar is Tux>:)

Werkte bij mij perfect.