Toon posts:

beamer onder een hoek plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 996 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gezocht op google en met de search hier maar kon niet veel fatsoenlijks vinden dus post ik het hier maar...

Zaterdag moet ik een projectie regelen voor DJ Cosmo tijdens een live optreden van hem.
Nu heb ik een beamer ter beschikking gekregen van de kroeg waar we draaien, maar deze moet onder een hoek komen te staan.
Alleen is deze beamer gemaakt om recht te projecteren en wij moeten onder een hoek (45 graden ongeveer) projecteren.
Nu moet het beeld dus via de software gecorrigeerd worden zodat het recht staat alleen weet ik hier geen software voor, nu is mijn vraag dus; Heeft iemand van jullie hier een leuk programma voor zodat het goed geprojecteerd word?

Het gaat om een windows 2000 laptop (dell latitude c600) en een InFocus LitePro 580 beamer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 00:46 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beschikt de beamer niet over een horizontal keystone correctie?

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 27 June 2003 @ 00:48:
Beschikt de beamer niet over een horizontal keystone correctie?
correctie, er zitten wel knoppen op, maar ik weet helemaal niks van beamers af, ik zou dus niet weten waar op te letten.
Hier is de link naar de manual van de beamer: http://www.infocus.com/se...des/pdf/580/580eusing.pdf

verder staat er op de volgende link de rest van de documenten die er bij horen:
http://www.infocus.com/service/lp580/ug_eng.asp

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 00:58 ]

Verwijderd

45 graden gaat moeilijk worden. Zelfs als je een beamer hebt die een dergelijk heftige keystone correctie aankan dan heb je nog te maken met de focus. Het verschil in afstand tussen onder- en bovenkant van het projectieoppervlak zorgt er voor dat nog niet de helft scherp in beeld is. Voor wat vage kleuren alá GEISS of Winamp plugins geen belemmering is maar videomateriaal of belettering wordt een grote puinhoop.

Verwijderd

Topicstarter
het is bedoeld voor visualization dus is het niet zon ramp als dat gebeurt, sterker nog ik ging daar al vanuit dat dat zou gaan gebeuren.
vandaar dat alle tekst ook in het midden komt te staan.
en omdat de beamer hier naar mijn weten geen ondersteuning voor heeft ben ik op zoek naar software die het beeld zo kan "misvormen" dat het uiteindelijk weer recht lijkt als het geprojecteerd is of ongeveer recht iig.

nou stiekem een sneak preview van wat er onderandere geprojecteerd gaat worden kan je vinden op www.bultje.dhs.org/cosmo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 02:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
evenm een klein schopje...
ik weet dat het niet mag maar de beamer moet vanavond werken, anders hebben we een groot probleem.
weet trouwens iemand hier toevallig waar je in de buurt van rotterdam goedkoop een video camera kan huren? (of aan ons uit wil lenen)

Verwijderd

Topicstarter
na nog een kick poging dan want de beamer moet om 1 uur werken... anders hebben we een probleem..
dus als iemand ons kan helpen HEEL graag

Verwijderd

Hoe ziet je projectie oppervlak er uit?

anders kan je misschien met behulp van zwarte stroken papier ed. ervoor zorgen dat het net lijkt alsof het een gekantelde vierkant is maar de beamer toch recht staat / hangt.
Afbeeldingslocatie: http://www.antoniuscollege.nl/~jsikkes/blaat.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 23:46 ]

Verwijderd

hmz...jij hebt dus een probleem ;p

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
misschien met een spiegel werken? dan kan je de bundel in z'n rechthoekige vorm handhaven.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12 20:29
MissingDog schreef op 27 June 2003 @ 23:40:
misschien met een spiegel werken? dan kan je de bundel in z'n rechthoekige vorm handhaven.
Daar zat ik ook al aan te denken, richt de beamer naar boven en laat 'm via een onder 45 graden hangende spiegel schijnen
je moet dat wel het beeld kunnen spiegelen op de beamer zelf.
Let ook een beetje op de koeling, want warmte stijgt op en bij een LCD projector zit de LCD dan boven de lamp.

Nog een tip:
laat de beamer na gebruik nog een tijdje in het stopcontact zitten, zodat de fan de lamp nog even laat afkoelen. Meteen wegsjouwen heeft als gevolg dat de lamp breekt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-12 20:30
na nog een kick poging dan want de beamer moet om 1 uur werken... anders hebben we een probleem..

Probleem is nu nog groter.
En ik wil je _DRINGEND_ aanraden niet snel nog ff een nieuw topic te openen.......... <<hint>> ....

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 27-06-2003 23:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.