Toon posts:

Bestands- en printerdelen service niet toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een verbinding maken met een xp machine vanaf de windows 98 bak lukt nu, maar via xp connecten naar win98 niet.
Nu denk ik zelf dat het aan het bestands- en printerdelen service ligt dat nog niet geinstalleerd is.
Als ik de service echter wil installeren, krijg ik de volgende melding:
het systeem staat niet toe dat het geselecteerde aparaat wordt toegevoegd
Enig idee waar dit aan kan liggen en/of hoe ik dit oplos?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ben je wel administrator van het systeem ?

en meestal (bijna altijd) is bestands en printerdelen al geinstalleerd

je doet dit toch wel via netwerk verbindingen enzo he ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 16:17

raswic

It is I

Controleer even of bestand en printerdelen is geinstalleerd op de 98 bak. Dat staat ergens in je netwerkeigenschappen. Die moet namelijk het bestand of de printer delen.
Op win 98 ben je normaal gesproken zelf administrator of superuser.
Krijg je de melding op de XP of op de 98 bak?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 00:29:
Een verbinding maken met een xp machine vanaf de windows 98 bak lukt nu, maar via xp connecten naar win98 niet.
Nu denk ik zelf dat het aan het bestands- en printerdelen service ligt dat nog niet geinstalleerd is.
Als ik de service echter wil installeren, krijg ik de volgende melding:

[...]

Enig idee waar dit aan kan liggen en/of hoe ik dit oplos?
Heb je op de xp bak wel de zelfde / een account naam waarmee je inlogged op de win98 machine. :? :?
M.a.w. he moet op de xp bak een account hebben met de zelfde username + password als op de win98 machine :)
(Rechten policy van xp / 2k)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

chromeeh schreef op 27 juni 2003 @ 10:02:
[...]

Heb je op de xp bak wel de zelfde / een account naam waarmee je inlogged op de win98 machine. :? :?
M.a.w. he moet op de xp bak een account hebben met de zelfde username + password als op de win98 machine :)
(Rechten policy van xp / 2k)
Dit is meestal andersom zo.. dat een win98 bak niet op de XP / 2K kan omdat dat account wat die win98 bak staat niet bestaat op die NT bak..
Maar goed.. ik zou het maar wel doen ja.

Nu rest ook iid de vraag nog... krijg je deze melding op die NT of die Win98 bak?
Op die NT bak zal je wel geen admin zijn. En als het op die Win98 is zou ik ff ALLES van netwerken verwijderen en er weer opnieuw opzetten..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

[Een verbinding maken met een xp machine vanaf de windows 98 bak lukt nu]

Dan zijn je instellingen op je XP machine en van je netwerk in principe dus oké.

[maar via xp connecten naar win98 niet.]

Als je geen firewall hebt draaien op je Win98 bak (anders daar even het IP adres van je XP machine invullen als "trusted") en je hebt op je Win98 bak "bestand- en printer delen" (configuratiescherm/netwerk) geactiveerd en je hebt je schijven en mappen (eigenschappen/delen) van de Win98 bak gedeeld, kan je dan van af je XP machine wel je Win98 bak pingen? :? :? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen zijn goed.
Bestands en printerdeling kan ik dus niet installeren, omdat het systeem het niet toestaat. Dat is dus op de windows 98 bak. Alle netwerkinstellingen kan ik niet wissen, omdat er belangrijke instellingen opstaan, die ik zelf niet meer opnieuw kan configureren.
Ik denk dat het wel iets met toegangsrechten is, maar ik heb nog nooit gehoord van toegangsrechten op windows 98, dus ik weet bij God niet hoe ik ze zou moeten veranderen.

Verwijderd

Probeer dit eens:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;192534

Als daar geen bruikbare oplossing bij staat denk ik dat je toch je Win98 netwerkadapter opnieuw zal moeten installeren en configureren. Sterkte
Pagina: 1