[HDD] Samsung HDD, bijna stuk???

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 23:04

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Topicstarter
Ik heb al een jaar of 2 een samsung hdd, deze doet op 5400 toeren zijn werk en is 20Gb groot.
Nu gaat ie de laatste tijd steeds meer herrie maken, hij komt nu zelf boven mijn voeding uit.

Mijn vraag is of dit nu een teken is van bijna overleiden, en of ik dan maar beter een nieuwe kan kopen voor het te laat is.

Het gaat om een SAMSUNG SV2042H

[ Voor 6% gewijzigd door Daantje20 op 27-06-2003 00:35 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou je data er zsm. afhalen voordat ie het begeeft.
Koel je hd anders ff extra.

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
Was al van plan om backups te gaan maken ja, wel kut dat ie er nu mee ophoud, ik ga dus wel snel ff een extra fan inbouwen morgen...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Doel je op zo'n hoge fluittoon :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
Ja idd, een hoge fluittoon.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:57
Daar heeft mijn SamSung 8GB 5400rpm ook al een tijdje last van :(. Misschien samsung kwaaltje? Rotte belagering ofzo?

tvw

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
Nouja, dit deed ie eerder niet, dus dan denk ik toch echt dat het einde verhaal is....
Hopelijk niet...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 27 June 2003 @ 00:35:
Daar heeft mijn SamSung 8GB 5400rpm ook al een tijdje last van :(. Misschien samsung kwaaltje? Rotte belagering ofzo?
eerder een maxtor kwaaltje... :+

maar dat is gewoon ouder worden van een HDD. Ik verwacht niet dat ie eerdaags de geest zal geven. M3ga_Man had ook een helse Maxtor in z'n PC zitten. Ding kwam echt overal overheen. Als je die kamer binnenkwam hoorde je altijd gelijk zo'n helse toon :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
Hmm.... had toch al een smoes nodig om een nieuwe hdd te halen :P , maar dit is serieus :( , zou een WD800JB als vervanger goed genoeg zijn???

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:57
Als je dat toch een nieuwe HD wil gaan halen, kun je beter meteen een barracuda (IV) nemen. Die staan er om bekent dat ze stil zijn :).

Mijn ervaring is dat de EB serie van WD (dus 5400RPM) ook erg stil is :). Alleen niemand wil tegenwoordig een 5400rpm HD schijnt het hoewel ik het ding nog wel lekker snel vind gaan :).

tvw

Verwijderd

Je kan ook altijd een stofzuiger naast uw pc zetten, dan hoor je de HD niet meer ;) Nee, ff ernstig nu ... Ik denk dat uw schijf toch geen lang leven meer zal beschoren zijn. Het fenomeen heb ik bij verschillende schijven al meegemaakt en meestal als je ze laat stillstaan voor een tijdje, starten ze zelfs gewoon niet meer op (klevende koppen)

Verwijderd

ShotGun schreef op 27 juni 2003 @ 00:44:
Als je dat toch een nieuwe HD wil gaan halen, kun je beter meteen een barracuda (IV) nemen. Die staan er om bekent dat ze stil zijn :).

Mijn ervaring is dat de EB serie van WD (dus 5400RPM) ook erg stil is :). Alleen niemand wil tegenwoordig een 5400rpm HD schijnt het hoewel ik het ding nog wel lekker snel vind gaan :).
tja :)

mijn 2 WD800BBs hoor ik ook niet boven me voeding uit :/

ne me 2 WD200EBs ook niet maar ze zijn idd lekker rap :P

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
goed ik weet genoeg, bedankt voor de hulp en ervaringen, ik ga maar even mijn budget bekijken (en backups maken voor het geval dat)

[typo :D ]

[ Voor 6% gewijzigd door Daantje20 op 27-06-2003 00:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe moeten wij weten of de HDD bijna stuk gaat? Dat kun je prima zelf checken met het tooltje van de HDD fabrikant. Kijk gewoon even netjes in de FAQ van dit subforum :)

En het lijkt mij echt wel dat Daantje als Tweaker zijnde (?) heus wel zélf een HDD kan uitzoeken. Kijk wederom in de FAQ van dit subforum welke HDD je het beste kunt nemen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.