Zalman ZM80a-HP zorgt voor problemen?

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb vanmiddag deze zalman geinstalleerd op mijn Point of view Ti-4200 128 mb XP. Dit ging vrij makkelijk en zetten mijn kaart dan vol verwachting terug.
ging effe een spelletje spelen, maar na een uur sloeg mijn pc uit ( lees beeld werd zwart pc ging door). Dus ik reboot en niks aan de hand, toen ik aan de kaart voelde hoe warm hij werd, begon het beeld weer gek te doen. Ik denk dat de verbinding tussen de agp kaart en het agp slot niet goed is, want de kaart wordt niet warm en de zalman is 1000% zeker goed gemonteerd.

Hoe kan ik voor zorgen dat dit probleem verdwijnt en herkent ieman dit probleem.
Of is dit een typisch geval voor garantie van mijn moederbord?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet warm.. echt niet warm? Dan zit de koeler misschien toch niet goed gemonteerd --> Weinig contact, dus weinig warmteoverdracht. Koele koeler en erg hete core.

Zit de kaart goed in het AGP-slot? Blaas het slot eens schoon.
begon het beeld weer gek te doen
Wat bedoel je daar precies mee? Wat was er gek aan? En geef ook even de specs van de rest van je pc :)

• BasvanS
  • Nu online
Er komen gekke strepen op het scherm, het scherm wordt scheefafgebeeld zwarte balken, noem maar op alles behalve het goede. En hij is echt gied aangesloten, dubbel gechecked
en ehm heb hem inmiddel ook zwaar onderclocked gechecked en zodra ik heb aanraak weer vaag beeld. het is dus gewoon de aansluiting tussen AGP en AGP zeg maar, maar wat doe ik hieraan? is dit mijn eigen schuld, is het mijn videokaart of is mijn mobo niet stug genoeg

Verwijderd

misschien zit je kaart niet stevig genoeg in het AGP slot, bedenk namelijk wel dat de Zalman 80HP nogal al zwaar is, zwaarder dan eigenlijk toegestaan of iig geadviseerd

Is het de heatsink warm, voel ook even de memchips, dan weetje of het een een warmte probleem is..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 23:56 ]

• BasvanS
  • Nu online
het geheugen is nooit echt warm geweets en kan er nu neit meer bij, en hij zit echt muurvast in het agpslot.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

en hij zit echt muurvast in het agpslot.
Als je zeker weet dat je kaart zelf goed is aangesloten denk ik dat het inderdaad weleens een temp probleem kan zijn. Ik zou dus even controleren of de zalman wel goed contact maakt met je kaart, en of je niet teveel koelpasta gebruikt hebt.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

De Zalman hoort flink warm te worden. Als dit niet zo is moet je, zoals al eerder gezegd, alles los halen en opnieuw monteren, want dan is het ergens fout gegaan.

Verwijderd

ja maar het vage is dat als hij de zalman aanraakt licht erop drukt dus, dan gaat die kaart vreemd doen.. tenminste zo wordt het beschreven. Dus lijkt het me toch meer iets met de connectie tussen de kaart en het AGP slot, ook al zit hij er stevig in, toch kan hier iets mis zijn..

Het beste is om je kaart op een andere mobo te testen..

Verwijderd

Als je rare strepen in beeld gaat zien??? daar heb ik ook last van gehad, toen ik m aan t OCen was, en toen werd mij verteld dat de GPU gewoon weg te warm wordt.
en laatst was ik matrix aan het spelen... perongeluk 3 uur lang :D maar toen sloeg ie ook vast met rare strepen in beeld, maar toen was t zon 30/35 graden op mn kamer :(

duz het ligt volgens mij gewoon aan de warmte

edit:
ik heb gewoon een standaard Ti 4200 koeler

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 10:22 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Hoe hou jij het 3 uur uit in je kamer met een temp van 30/35 graden :-?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met contactspray + wattenstaafje de 'pinnetjes' op je AGP kaart schoonmaken, als je zegt dat 'ie slecht contact maakt zou dat misschien kunnen helpen.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

mr_obb schreef op 27 juni 2003 @ 07:50:
De Zalman hoort flink warm te worden. Als dit niet zo is moet je, zoals al eerder gezegd, alles los halen en opnieuw monteren, want dan is het ergens fout gegaan.
Dit kan ik bevestigen, ik heb deze mod ook uitgevoerd met dezelfde zalman cooler en ik kan je vertellen dat deze cooling erg warm word, zowel boven als beneden. En het loopt als een trein, zowel overclocked als niet overclocked. Maakt het grote koelblok wel goed contact met de core, en heb je niet teveel coolpasta gebruikt? Zit het blok mooi recht?

Ik zou em inderdaad effe opnieuw monteren.

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

mijn zalman wordt anders niet echt heet, wel warm maar niet heet..
En dit heeft alles te maken met de airflow, ik heb er direct een fan op laten blazen en verder heb ik nog 6 andere casefans die voor de nodige airflow zorgen...

Ik vindt het dus een beetje onzin om te zeggen dat het een warmte probleem is als je niet eens weet wat voor airflow hij heeft, waardoor die zalman80HP niet eens heel erg heet wordt.. Maar het zou wel goed kunnen alhoewel ik toch niet denk dat het daaraan ligt gezien sympthonen..

• BasvanS
  • Nu online
de heatpipe wordt iig geval warm, maar op de zalman kan ik niet voelen omdat mijn pc dn crashed. Dit is nu al zovaak gebeurt dat ik al heb moeten formateren. ik doe nu mijn kast dicht al mijn casefans uit en voel na een half uurtje wel effe of hij warm is.

En aikon, wat bedeol je met contact spray?

edit:
ik bedenk met net het volgende, ik heb de hele zalman ondergesmeerd met Artic silver 3, zou dit gelijden en dus kortluiting kunnen veroorzaken in mijn agp slot, als daar wat is terrecht gekomen?

[ Voor 26% gewijzigd door BasvanS op 27-06-2003 13:52 ]

Verwijderd

mijn zalman heatpipe wordt ook heel heet, wat betekent dat de warmte overdracht goed is :). Als hij alleen maar (lauw) warm wordt, klopt er iets niet.

Verwijderd

guppie15 schreef op 27 June 2003 @ 13:50:
ik bedenk met net het volgende, ik heb de hele zalman ondergesmeerd met Artic silver 3, zou dit gelijden en dus kortluiting kunnen veroorzaken in mijn agp slot, als daar wat is terrecht gekomen?
Die arctic silver is een goedje dat enorm goed geleidt en moet daarom met veel precisie opgebracht worden. Ik zou alles schoonmaken en dan opnieuw de arctic silver gebruiken, alleen op de plaatsen waar de koeler ook daadwerkelijk de core/mem raakt, en dan ook niet te dik.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 14:00 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 13:58:
[...]

Die arctic silver is een goedje dat enorm goed geleidt en moet daarom met veel precisie opgebracht worden. Ik zou alles schoonmaken en dan opnieuw de arctic silver gebruiken, alleen op de plaatsen waar de koeler ook daadwerkelijk de core/mem raakt, en dan ook niet te dik.
nope

de geleiding van AS III is minimaal. Je verward het met de vorige versie

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

je moet het wel volgens het boekje doen, en dus de koelpasta op de juiste plekken smeren en nergens anders..

• BasvanS
  • Nu online
hmm, net effe met Maxpert gebeld waar de zalman vandaan komt, die me vervolgens hard uitlachte. Schijnt doodnromaal te zijn dat je beeld vreemd gaat doen als je je videokaart aanraakt. hier had ik dus nog nooit van gehoord.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

guppie15 schreef op 27 juni 2003 @ 15:12:
hmm, net effe met Maxpert gebeld waar de zalman vandaan komt, die me vervolgens hard uitlachte. Schijnt doodnromaal te zijn dat je beeld vreemd gaat doen als je je videokaart aanraakt. hier had ik dus nog nooit van gehoord.
naja tenzij je vingers nat zijn of je er andere geleidende meuk aan hebt zitten slaat dit dus nergens op :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

guppie15 schreef op 27 June 2003 @ 15:12:
nou dat is dus helemaal niet zo..
Ik raak gewoon met mijn vette handen mijn memchips aan terwijl het ding draait (bijv in 3Dmark03) zonder dat er iets gebeurd, erop drukken of wat dan ook heeft bij geen effect..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:15 ]

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 16:43

Jack

MHz Matters

Heb je al eens geprobeerd je zalman te aarden aan je kast of iets dergelijks (gezien het feit dat je beeld verandert als je um aan raakt...)

[ Voor 13% gewijzigd door Jack op 27-06-2003 15:21 ]

[Specs]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
guppie15 schreef op 27 June 2003 @ 13:50:
En aikon, wat bedeol je met contact spray?
Ja, gewoon contactspray :+ Zo heet dat, het bevordert simpelweg het contact (tussen de pinnen en het slot). Vraag ernaar in de betere elektrozaak (hoe kleiner, hoe beter ;)).
Pagina: 1