232 naar glasvezel converters

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08 17:14
Ik heeft een vraagjes, het bedrijf waar ik werk heeft grote opruiming gehouden en nu kwamen er 6 grappige apparaatjes boven drijven; RS232 naar Glasvezel converters. Ik dacht dat ze te interresant waren om weg te gooien dus heb ik ze nu in mijn burau la liggen. Maar na wat praten met mijn collega loop ik me nu in af te vragen wat ik in godsnaam met deze apparaten moet. Internet delen lijkt me niet echt handig, ik heb al 100 mbit liggen, en voor de rest heb ik niet echt de behoefte aan glas naar me'n muis. heeft iemand mischien ideetjes wat ik met deze kit kan doen? Anders denk ik dat de zooi richting storthoop kan.

at your service

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 08:57
Uit elkaar schroeven en kijken hoe het werkt :P

Serieus: grote snelheden zul je er volgens mij niet mee halen, je seriele poort is de bottleneck. Daarnaast is een gewoon serieel kabeltje goedkoper dan glasvezel...

Waar werden ze eigenlijk voor gebruikt? :?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Verkopen??

Ik heb al meerdere keren mensen in de winkel gehad die voor (bv) plc's of machinebesturing een seriele kabel wouden kopen van 25m.......

Ook al is het een duur geintje (glasvezel kabel), kan voor sommige bedrijven best interessant zijn.

je moet alleen net de gek treffen die 't perse nodig heeft

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 08:57
Zijn het trouwens alleen RS232 -> Glasvezel converters of ook Glasvezel -> RS232 :?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• The_Butler
t is beide, het is voor industriele toepassingen, maar de electronica die we nu gebruiken is allemaal ethernet of RS485. Het waren toen we ze kochten dure dingetjes, 300 pond, 1150 gulden, 550 euro. We hebben ze denk ik 3 jaar op de plank gehouden omdat er mischien op een dag iemand zou komen die ze nodig zou hebben, maar nee dus...

at your service

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

een RS232 kabel heeft maar een maximum lengte van 20-30M .. Met glas ertussen kan je TOCH grote afstanden overbruggen met RS232...

Word bijvoorbeeld gebruikt in gebouw beheer systemen met PLC's die via RS232 aan de PC hangen. Die kunnen dan fysiek overal hangen, zonder dat de kabel de bottleneck is.

[ Voor 40% gewijzigd door StarLite op 27-06-2003 00:28 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• The_Butler
Dus in concludeer dat tenzei ik me'n muis op 500 meter afstand wil besturen of ik wil een LON aanleggen ik niets aan deze dingetjes heb....
Ik denk dat ik ze maar in me'n la hou, wieweet komt er is een project langs waar een 232 poort op een PLC naar glas moet. Voor thuis heb ik er, na de reacties gelezen te hebben iig niets aan.

at your service

Pagina: 1