[vb] mscomm probleem

Pagina: 1
Acties:

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een stukkie software gemaakt voor het uitlezen van de seriele poort m.b.v. het mscomm object. Hierbij poll ik per karakter en het deel van de ontvangen boodschap tussen het start en stop karakter is het bruikbare deel.

Nu gaat dit prima, totdat de voeding de scanner die met de seriele poort verbonden is eraf wordt gehaald. Na het wederom inschakelen van deze voeding wordt alleen nog maar onzin ontvangen.

Iemand die me een oorzaak zou kunnen vertellen?

[ Voor 6% gewijzigd door cinnamon op 26-06-2003 23:21 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Welkom bij het concept 'kwijtraken van iedere vorm van synchronizatie'. Reconnect should do the trick.

Professionele website nodig?

• cinnamon
  • Niet online
curry684 schreef op 27 juni 2003 @ 00:11:
Welkom bij het concept 'kwijtraken van iedere vorm van synchronizatie'. Reconnect should do the trick.
Zou ik misschien ietsje meer van je tijd mogen snoepen? Je bent me nu eventjes te wazig.

code:
1
2
mscomm.portopen=false
mscomm.portopen=true

wil in ieder geval niet werken, mocht je dit bedoelen met reconnect.

Op het moment dat ik de scanner eveneens serieel benader met zijn configuratie software, is het nadien wel weer in orde. Ik geloof niet dat ik de scanner kan initialiseren met mijn vb programaatje.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31
Lijkt erop dat de scanner bij een power-up niet de seriele instellingen geeft die hij na het gebruiken van de config software heeft. ( Onzin ontvangen is vaak een gevolg van framing errors door een verkeerde parity of stop bit instelling )

Zitten er dip-switches op de scanner waarmee je de instellingen maakt ? Of is het alleen de software waarmee je dat kunt doen ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• cinnamon
  • Niet online
Droplul, waar was je met woodbroek?
[Mja, zullen we de persoonlijke besognes hier even achterwege laten? Is wel goed voor de sfeer ...]

Alleen software ( en barcodes), maar framing en/of parity errors zou ik terug moeten krijgen van het mscomm object.

Overigens is het zo dat instellingen wel bewaard worden, er zijn meerdere instellingen gewijzigd ten opzichte van de standaard instellingen en deze blijven wel behouden.

[ Voor 17% gewijzigd door drm op 27-06-2003 15:43 ]

• farlane
cinnamon schreef op 27 June 2003 @ 10:31:
Droplul, waar was je met woodbroek?
Werken :(
[Zelfde geldt voor jou]
Alleen software ( en barcodes), maar framing en/of parity errors zou ik terug moeten krijgen van het mscomm object.
Mwoch, dat is niet zeker. Kan best wel dat ie iets van een event vuurt, maar data kan altijd binnen komen.

Probeer het eens met hyperterminal

[edit]

Kan ook nog zijn dat de scanner bij het opstarten een hele hoop rubbish verstuurt ( initialisatie van de compoort oid. )

Als je na het opstarten van de scanner eerst alle data flushed gaat ie daarna weer goed dan ?

[ Voor 26% gewijzigd door drm op 27-06-2003 15:43 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• cinnamon
  • Niet online
farlane schreef op 27 juni 2003 @ 15:19:
Kan ook nog zijn dat de scanner bij het opstarten een hele hoop rubbish verstuurt ( initialisatie van de compoort oid. )

Als je na het opstarten van de scanner eerst alle data flushed gaat ie daarna weer goed dan ?
lijkt van niet, je moet op een knopje duwen voordat de scanner de gegevens verstuurd en dan pas wordt er data ontvangen.

• farlane
cinnamon schreef op 28 June 2003 @ 00:34:
[...]

lijkt van niet, je moet op een knopje duwen voordat de scanner de gegevens verstuurd en dan pas wordt er data ontvangen.
Heeft dat ding vaste instellingen dan of probeert ie dat vast te stellen mbv een autobaudrate gedoe oid ?

• cinnamon
  • Niet online
Vaste instellingen die te wijzigen zijn met de configuratie software. Deze zijn overigens wel goed, daar de communicatie in eerste instantie wel werkt.

Het is ook niet zo dat er geen communicatie is, alleen het bericht bestaat uit onzin. Wat er verstuurd zou moeten worden zijn EAN codes (0/9 & A/Z in mijn geval), maar wat ontvangen wordt zijn euhtjes, aatjes en ootjes al dan niet met umlaut of streepjes erop.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Re-initialiseer je comport eens qua speed, parity e.d.
Pagina: 1