Kan een Ti4600 makkelijk zonder memsinks ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:14
Ik krijg als het goed is morgen mijn WC set met ook een blok voor mijn Leadtek Winfast A250 Ultra TD (Ti4600). Daar zit nu een vrij brute luchtkoeler op van een halve kilo (standaard). Ik heb deze kaart geocd (320/700). Ik haal ook redelijk goede scores nu van 15k (met K*T driver). Nu vraag ik me af of ik mijn geheugen ook op die snelheid kan blijven laten lopen zonder dus die grote heatsink en dus dat alleen de GPU gekoeld wordt. Ik heb al gekeken op site's van andere fabriekanten en die hebben haast allemaal geen HSen op hun memchips zitten bij hun Ti4600en.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan het proberen, meestal worden de chips niet zo warm dat je artifacts krijgt. Mocht dit euvel wel de kop op steken dan kun je het koelblok zo modden dat je de heatsinks terug kunt plaatsen zonder dat deze in de weg komen te zitten van het waterblok. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Master Tweaker schreef op 26 juni 2003 @ 23:00:
Ik krijg als het goed is morgen mijn WC set met ook een blok voor mijn Leadtek Winfast A250 Ultra TD (Ti4600). Daar zit nu een vrij brute luchtkoeler op van een halve kilo (standaard). Ik heb deze kaart geocd (320/700). Ik haal ook redelijk goede scores nu van 15k (met K*T driver). Nu vraag ik me af of ik mijn geheugen ook op die snelheid kan blijven laten lopen zonder dus die grote heatsink en dus dat alleen de GPU gekoeld wordt. Ik heb al gekeken op site's van andere fabriekanten en die hebben haast allemaal geen HSen op hun memchips zitten bij hun Ti4600en.
Ik heb een Ti4200, die heeft 3.3ns geheugen, zitten nu alu heatsinks op, en loopt op 700 mhz, kan nog wel meer hebben, die van jou heeft straks geen heatsinks, maar het geheugen is wel 2.8ns, en kan dus normaal gesproken al harder, zou wel moeten kunnen denk ik...

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het lijkt me niet echt verstandig om ze zonder te gebruiken, de fabrikant zal ze er niet voor niets hebben geplaatst. Maar probeer het voorzichtig, worden ze toch te warm, zul je HS'en moeten gaan plaatsen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Het lijkt me niet echt verstandig om ze zonder te gebruiken, de fabrikant zal ze er niet voor niets hebben geplaatst.
Zegt op zich niks. Vaak is het nut meer cosmetisch als praktisch.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ramsinks zijn niet zo effectief hoor
vaak maar 4mhz ofzo (whoopie :) )
en koelt die leadtek ook zn mem? met dat blok??? nee toch??

nouja, als ie te warm word valt ie vanzelf uit
(spreek uit ervaring met een ti4400)
gewoon voor een goede airflow zorgen, dat is het beste wat je kan doen
(of je moet mini wc gaan bouwen :+ )

• ixl85
Tachyon schreef op 26 June 2003 @ 23:07:
[...]

IDD!
die leadtek koelt neit beter dan een normale asus/msi
meer show... (en extra geluid)
als je je kaartje goed wil koelen meot je idd voor wc gaan
of een zalman heatpipe er op zetten (en dan een 80mm fan er voor hangen... werkt ook goed O-) )

zelfde zie je ook wel eens met die speciale geforce 2tjes... (toch? of was dat al weer de geforce 3) die af en toe ramsinkjes hadden...
dat is echt gewoon overkill

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Tachyon schreef op 26 June 2003 @ 23:07:
[...]

Zeker bij een Ti4600 is dat gewoon overkill hoor..als ik al 700mhz haal..

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

de leadtek standaard koeler is toch die oer grote blok met die 2 koelers erop?. dan moet die blok zowieso eraf als je wc blok erop wilt. en dan zit je geheugen zonder koeling en dat lijkt me niet echt fijn als je videokaart al geclockt is. wat je kan doen is die thermal take memsinks erop zetten :)

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:43
BredeP schreef op 26 June 2003 @ 23:03:
Het lijkt me niet echt verstandig om ze zonder te gebruiken, de fabrikant zal ze er niet voor niets hebben geplaatst. Maar probeer het voorzichtig, worden ze toch te warm, zul je HS'en moeten gaan plaatsen.
Heb je die cooling op die leakteks wel eens gezien? Je maakt mij niet wijs dat ze dat (alleen maar) doen voor de koeling. Het ziet er gwoon cool uit zo'n kaart in je kast. Andere Geforce 4 kaarten hebben ook niet zo'n cooling.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.compter/leadtek.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Twistedmark op 26-06-2003 23:23 ]

• XoReP
KHad opzich ook liever een gewone koeling erop gewild maar toen ik in het begin kon kiezen tussen deze en die van Asus zag deze er toch behoorlijk imponerend uit (ik wist ook dat Leadtek ook zeer goede 2D filters gebruikte). Ik heb hem trouwens ook al een keertje stock passief laten lopen alleen werd ie ietsjes te heet vond ik.
Het mem wordt trouwens wel gekoeld door dat koelblok, ik zit ook dat er zo'n stikker tussen zit.

Alleen het punt eigenlijk is dat ik me garantie wil behouden :X Anders had ik natuurlijk al gelijk Tweakmonster sinks gekocht en er opgeplakt :P .

BTW De Radeon 9700Pro van Hercules heeft ook aparte sinks en bij het OC-en scheelde het echt 1MHz i.v.m de andere merken :P

Offtopic: Het geluid wordt trouwens aanzienlijk minder als je de stoffilters er af haal hebk gemerkt ;)

En als hij alles gewoon niet trekt dan zet ik hem ff op stock speeds en koop ik een snelle kaart >:) (een ATI iig)

[ Voor 18% gewijzigd door XoReP op 26-06-2003 23:38 ]

• ixl85
Master Tweaker schreef op 26 June 2003 @ 23:28:
KHad opzich ook liever een gewone koeling erop gewild maar toen ik in het begin kon kiezen tussen deze en die van Asus zag deze er toch behoorlijk imponerend uit (ik wist ook dat Leadtek ook zeer goede 2D filters gebruikte). Ik heb hem trouwens ook al een keertje stock passief laten lopen alleen werd ie ietsjes te heet vond ik.
Het mem wordt trouwens wel gekoeld door dat koelblok, ik zit ook dat er zo'n stikker tussen zit.

Alleen het punt eigenlijk is dat ik me garantie wil behouden :X Anders had ik natuurlijk al gelijk Tweakmonster sinks gekocht en er opgeplakt :P .

BTW De Radeon 9700Pro van Hercules heeft ook aparte sinks en bij het OC-en scheelde het echt 1MHz i.v.m de andere merken :P

Offtopic: Het geluid wordt trouwens aanzienlijk minder als je de stoffilters er af haal hebk gemerkt ;)
ja ok ieder zn ding, maar ik kan het geluid van 1 zo'n fan op een gegeven moment echt niet meer uitstaan,
heb niet eens bij de garantie stil gestaan...
wat kan er nou gebeuren als je er normaal mee omgaat en hij toch al een x aantal maanden werkend in je kast hangt...

maar als je je garantie wil houden, waarom dan twijfelen over wc er op?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Ik heb de TI4200 van leadtek. En met heatsinks kom ik 10Mhz hoger :P. Niet echt boeiend dus :).

tvw

• XoReP
ixl85 schreef op 26 June 2003 @ 23:38:
[...]

ja ok ieder zn ding, maar ik kan het geluid van 1 zo'n fan op een gegeven moment echt niet meer uitstaan,
heb niet eens bij de garantie stil gestaan...
wat kan er nou gebeuren als je er normaal mee omgaat en hij toch al een x aantal maanden werkend in je kast hangt...

maar als je je garantie wil houden, waarom dan twijfelen over wc er op?
Opzich kan WC erop zetten volgens mij geen kwaat ivm garantie zolang je maar wel weer de onbeschadigde orginele koeler er terug op aanbrengt O-)

Verwijderd

mijn ouwe Ti 4600 van MSI had standaard geen heatsinks op de mem chippies

Verwijderd

hmm ik snap jou probleem dat je garantie wilt houden.ik denk zelf dat jou over geclockte geheugen wel zonder koeling kan en als dat niet zo is dan moet je een fan er tegen aan zetten ofzo.

• ixl85
Master Tweaker schreef op 26 June 2003 @ 23:40:
[...]

Opzich kan WC erop zetten volgens mij geen kwaat ivm garantie zolang je maar wel weer de onbeschadigde orginele koeler er terug op aanbrengt O-)
ik weet niet of dat lukt
ik heb het bij mn msi kaartje ook geprobeerd...
maar op een gegeven moment vond ik het niet meer leuk, en heb de pinnetjes maar in geknepen
(moet je met een tang in knijpen en dan kunnen ze niet meer terug)
als je leadtek blok zo werkt heb je een probleem...
zo niet... dan jah... kan je het altijd proberen })

• XoReP
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:42:
hmm ik snap jou probleem dat je garantie wilt houden.ik denk zelf dat jou over geclockte geheugen wel zonder koeling kan en als dat niet zo is dan moet je een fan er tegen aan zetten ofzo.
Kheb een Xaser V1000A met dus 2 fan's aan de zijkanten die direct op me GFX kaart blaas alleen vind ik dat ding vervelend ivm. met window. Kijk maar eens op de TT site ;)

Verwijderd

Memsinks beginnen pas te werken als je gaat vmodden. Wat eventueel kan gebeuren is dat je net de 700 niet meer haalt. Dan kun je altijd nog apartje sinkjes halen als je 700 wil blijven draaien. Voor de temps hoef je het niet te doen. Ja, ze zullen misschien wat warm worden, maar dat geeft niet. ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Master Tweaker schreef op 26 June 2003 @ 23:28:
En als hij alles gewoon niet trekt dan zet ik hem ff op stock speeds en koop ik een snelle kaart >:) (een ATI iig)
Right, opgelost dus ;). Zie ook Fewture's post hierboven, en die van ShotGun aangaande de mogelijke winst (10 mhz) met mem-heatsings, ten opzichte van zonder. In principe kan de Ti4600 dus zonder, ook als je em flink oc't, maar als je gaat vmodden, dan hebben ze pas echt nut :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.