automatisch bestanden ftp-en

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
ik heb 3 PC's verspreid door het land. Op deze PC's staat iedere keer een bestand data.log. Ik wil deze 3 bestanden op een vierde PC krijgen middels een ISDN-inbelverbinding. Met PC-Anywhere is er een optie om dit te doen, maar dit werkt niet fijn, alles moet volautomatisch gaan. Kent iemand een dergelijke toepassing/oplossing of kan mij een electronische schop in de juiste richting geven.

Er is dus alleen de beschikking over ISDN. Kan ik gebruik maken van een FTP-server (op de 4e PC?) en kan ik daarop inbellen ?

Verwijderd

Misschien een gek idee.... Maar zou e-mail geen oplossing kunnen zijn?

• pkouwer
nope, moet automatisch verwerkt worden zonder toeters en bellen. Alle actie moet vanuit de 3 locaties komen, niet van 3+1

Verwijderd

zelf een proggie voor schrijven met een server en een clientside... die t dan ook makkelijk bij elkaar parsed ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Om wat voor OS hebben we het? Het beste idee lijkt mij inderdaad ook om FTP te gebruiken; desnoods over SSH als je het erg veilig wilt doen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

waarom niet automatisch mailen ? zou ook goed kunnen, kan je nog schedulen ook.

• pkouwer
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:12:
waarom niet automatisch mailen ? zou ook goed kunnen, kan je nog schedulen ook.
heb ik al uitgelegd.

Welk inbelprog. kan ik dan het beste gebruiken. Als ik bv PC-A gebruik, kan ik dan ook FTP-en of wat is jullie advies. Alles in Win 2K/XP

Verwijderd

pkouwer schreef op 26 June 2003 @ 23:15:
[...]

heb ik al uitgelegd.

Welk inbelprog. kan ik dan het beste gebruiken. Als ik bv PC-A gebruik, kan ik dan ook FTP-en of wat is jullie advies. Alles in Win 2K/XP
Ik kan toch echt in je SP niet vinden waarom mailen niet zou gaan?
Afijn, als je alleen w2k & xp gebruikt zou je gewoon een ftp servertje op PC4 op kunnen zetten, inbellen vanaf pc1, pc2 & pc3 en ff overzetten.
Denk wel dat je wat inet services moet activeren op PC4
Ook te schedulen natuurlijk.

• pkouwer
pkouwer schreef op 26 June 2003 @ 23:07:
nope, moet automatisch verwerkt worden zonder toeters en bellen. Alle actie moet vanuit de 3 locaties komen, niet van 3+1
si ?

Verwijderd

Dus er is geen e-mailcliënt te vinden die een regel kan maken, zodat elk ingekomen bericht van een bepaald adres, met een bepaald onderwerp en een bepaalde bijlage, op een bepaalde plaats worden opgeslagen?

Automatisch versturen is geen probleem in ieder geval. Dat kan zelfs mooi gescheduled worden, net als de latere bewerking van de bestanden natuurlijk.

• pkouwer
ik wil dus gewoon op PC4 inbellen en direct naar de PC versturen, anders moet er 4 keer ingebeld worden -> kosten -> klant = not happy.. Het moet dus eigenlijk zo zijn dat als PC1 inbelt op PC4, beide PC's 1 netwerk vormen..

Verwijderd

Via ftp zou ook moeten gaan, lijkt mij. Ik ga even wat proberen.

Verwijderd

pkouwer schreef op 26 June 2003 @ 23:34:
ik wil dus gewoon op PC4 inbellen en direct naar de PC versturen, anders moet er 4 keer ingebeld worden -> kosten -> klant = not happy.. Het moet dus eigenlijk zo zijn dat als PC1 inbelt op PC4, beide PC's 1 netwerk vormen..
euh, wacht ff .

Je hebt 3 PC's (PC1,PC2,PC3) waar bepaalde data op staat, deze moet verzameld worden op 1 PC (PC4).

Hoe wil je dit doen zonder minimaal 3x in te bellen ? Dat gaat niet. En je kan dus gewoon op een win2k bak inbellen, en inloggen op het lokale netwerk.
Als dit niet lukt, is (ik ben koppig) voor deze situatie een mailtje (automatisch, zijn tooltjes voor) sturen ook eenvoudig op te zetten.

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 14:53

Xe0n

^ Me

ik kwam dit toevallig tegen >> http://www.flashfxp.com/freeware.php?Program=FlashIT
misschien heb je er wat aan, ik heb het nog niet getest ga ik morgen wel doen. ben nu te moe

dit staat erbij :

FlashIT v0.14 beta

Welcome to the world of webcams. FlashIT provides a simple and reliable way to archive and view webcam photos.

Brief Features

Saves Images
Auto updating
Minimizes to the system tray
Optionally uses If-Modified-Since to help elimate downloading duplicate images.
Optional duplicate prevention by comparing the last image with the new image
If the downloaded image is 0 bytes it is automaticlly downloaded again.
Supports Http Proxy

3/13/99 Download Size 326KB

oke er staat images misschien kan je ook text files doen??
als ik dit fout heb, moe je dit bericht maar links laten liggen

Jochem

...

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Hoeveel mag het kosten? Als je op de vierde pc een FTP-server installeerd, of een inbelserver, dan kun je met behulp van AutoMate precies doen wat jij wilt.

Het volledige pakket is erg duur ($349.00 per licentie), maar ik denk dat je met de "home edition" van $79.95 ook al een eind komt. Op hun site kun je een demo downloaden.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• pkouwer
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 23:42:
[...]

euh, wacht ff .

Je hebt 3 PC's (PC1,PC2,PC3) waar bepaalde data op staat, deze moet verzameld worden op 1 PC (PC4).

Hoe wil je dit doen zonder minimaal 3x in te bellen ? Dat gaat niet. En je kan dus gewoon op een win2k bak inbellen, en inloggen op het lokale netwerk.
Als dit niet lukt, is (ik ben koppig) voor deze situatie een mailtje (automatisch, zijn tooltjes voor) sturen ook eenvoudig op te zetten.
klopt, 3 PC's met data verzamelen op 1 PC met 3x inbellen. Mailen is geen optie !!
Pagina: 1