Toon posts:

Samsung CDRW buffer fluctueert hele tijd tussen 0% en 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung CD-RW 48x24x48x

Nu heb ik als ik CD's brandt dat de buffer gewoonweg in stapjes gaat van 0 naar 100 en weer terug zo altijd, meteen achter elkaar. 0--->100 100--->0 en zo heel de tijd.

Denk niet dat dit goed is. Heb al geprobeerd:

1) DMA aan gezet, zelfde, DMA uit gezet, zelfde
2) Zeer lage speed, zelfde
3) Bijna alles afgesloten wat er op de achtergrond draait, en nix neemt veel verbruik in, zelfde
4) andere versie van "burners", zelfde

Iemand nog suggesties?

THX

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

cdr op een andere ide?

verder ook andere brandprogs geprobeerd? (nero/120%/winburn etc)

react voor hieronder.. normaal? trap jij je computer nog aan ofzo?

[ Voor 89% gewijzigd door SinergyX op 26-06-2003 22:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

dat is normaal hoor

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wat zijn de rest van je systeemspecs, alleen het type brander is niet genoeg. :)

soad: ik weet niet wat jij onder normaal verstaat, maar als jij een dode goudvis die wegrent als je hem door de plee probeert te spoelen normaal vind, dan is dit inderdaad normaal.

[ Voor 54% gewijzigd door Magic op 26-06-2003 22:40 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

de buffer loopt gewoon vol daarna weer leeg, bij sneller branders gaat dit veel sneller dan bij de langzamere modellen omdat zijn brander snel wegschrijft

hoelang doe je dan over een cd koenpje?

Verwijderd

Weet jij zeker dat DMA aanstaat? Bij sommige mobo's is aanzetten niet meteen genoeg. Je moet goed kijken of DMA ook echt aan staat.

Verwijderd

Kijk inderdaad bij apparaatbeheer en dan de IDE controllers of hij daadwerkelijk aanstaat. Met mijn Plextor had ik het zelfde probleem.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Het lijkt erop dat er 2 processen gaande zijn met je IDE kanalen of in je South-Bridge van je mobo.

Ik weet niet of het on-the-fly kopieeren is wat je doet maar als je dus op 1 IDE kanaal alles laat gebeuren dan kan het idd wel eens zo zijn dat je zulke situaties krijgt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer eens met cdspeed een cd te lezen, dan kan je aan het grafiekje zien of dma ook echt werkt (dan krijg je een stijgende lijn, zonder dma een redelijk vlakke).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt .. (bestond uit 2 nietszeggende woorden en een handvol rare smiles)

Verwijderd

Topicstarter
Rest van de specs:

AMD Athlon XP 1700+
ECS K7S5A (SIS 735 Southbridge en Northbridge bij elkaar)
128mb SDRAM PC133
Seagate 15GB
Pioneer DVD-ROM

Ben zeker dat DMA aanstond, eesrt stond het niet aan, d8 ik dat dat het probleem was, niet dus. Zal eens proberen hem aan de HDD te koppelen als slave, goed idee?

Of ligt het mss aan het RAM? PC133 is niet echt rap, en 128 is ook al niet veel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 08:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook raar is, is dat als ik een CD/RW brand, met data op dus, op 4x, blijft de buffer de hele tijd mooi rond de 98%.

Maar als ik dan weer een CD'tje brandt op 48x of op 24x, fluctueert het weer de hele tijd tss 0 en 100.

Zou dit kunne liggen omdat het een CD/RW is? Of gewoon aan de snelheid? Omdat ik te weinig en te slecht RAM heb?
Pagina: 1