Beste lezers,
Ik zit met de handen in het haar,
IP routeren lukt me nog wel. Maar helaas krijg ik ook te maken met ipx 802.3 .
Doordat er een oud novell servertje draait in het netwerk namelijk 3.12.
Nu bel ik op mijn linux server in doormiddel van pptpd. Deze krijgt dan een ip en ipx verbinding. Ip route draait via NAT prima. Maar wil ook novell server benaderen.
Ik heb de volgende info van novell server IPX 802.3 network:00250396 node 000000000001. Deze info krijg ik via slist commando.
Mijn eth0 kaart heeft het volgende IPX 802.3 network:C0A8FE03 node:000475E16244
en ppp0 varieert steeds. Heb wel gezien dat deze op ETHERNET II staat wat me overigens ook niet goed lijkt.
heb met ipx_route gespeelt maar mocht niet baten. HELP ME!!!!
Misschien kan iemand mij ook vertellen hoe ik een statische routering krijg met ip. Dat het interne netwerk mij als inbeller ook kan zien.
Alvast bedankt patrick
Ik zit met de handen in het haar,
IP routeren lukt me nog wel. Maar helaas krijg ik ook te maken met ipx 802.3 .
Doordat er een oud novell servertje draait in het netwerk namelijk 3.12.
Nu bel ik op mijn linux server in doormiddel van pptpd. Deze krijgt dan een ip en ipx verbinding. Ip route draait via NAT prima. Maar wil ook novell server benaderen.
Ik heb de volgende info van novell server IPX 802.3 network:00250396 node 000000000001. Deze info krijg ik via slist commando.
Mijn eth0 kaart heeft het volgende IPX 802.3 network:C0A8FE03 node:000475E16244
en ppp0 varieert steeds. Heb wel gezien dat deze op ETHERNET II staat wat me overigens ook niet goed lijkt.
heb met ipx_route gespeelt maar mocht niet baten. HELP ME!!!!
Misschien kan iemand mij ook vertellen hoe ik een statische routering krijg met ip. Dat het interne netwerk mij als inbeller ook kan zien.
Alvast bedankt patrick