Toon posts:

hickup in systeem na ata133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net eindelijk m'n ata133 schijf aan de praat gekregen (ja.. door het installeren van een drivertje :? ).. echter nu heeft windows 2000 last van hickups tijdens normaal functioneren.. bijvoorbeeld als ik constant met m'n muis beweeg, dan staat ie af en toe even stil en gaat daarna weer verder.

ook met mp3s, dvd etc afspelen heeft hij flink last van pauzes en hickups..

iemand een idee?

heb de bij mij moederbord meegeleverde 80 polige kabel gebruikt etc..

Verwijderd

ik had dat ook bij m'n server (win2000server) toen ik een ata33 kabel vervangen had door een ata133. Heb er even last van gehad (hoogstens een dag) en daarna was het verdwenen... Misschien helpt het als jeje via4in1 (als je een via chipset heb dan) opnieuw installeert. Service Pack 4 kan ook wel de oplossing bieden misschien

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens de nieuwe via 4.48 installen alsmede de SP4.. maar op zich wel vreemd.. zou een HD ingereden moeten worden alsof je een nieuwe auto koopt.. die kan je ook niet in 1x op z'n staart trappen... vreemd weer

Verwijderd

Topicstarter
nou.. alles installed.. en nog steeds nix..

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met win xp pro sp1.
alleen die hickups gaan vcaak zover dat het hele systeem nergens meer op reageert.
mobo vervangen, ram vervangen , kabels vervangen voeding vervangen, zelfde probleem bestaat nog steeds, snap er geen ruk van.

Verwijderd

Topicstarter
vroegah... had ik dit probleem ook.. maar toen lag het aan het feit dat ik een ISA geluidskaart had en een ASP videokaart.. die konden elkaar niet volgens.. ISA vervangen voor PCI.. en probleem opgelost.. misschien ff geluidskaart eruit slopen... heb een M-Audio Delta 44

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Wat voor HD heb je precies?
In de eventlog van Windows 2000/XP, staat daar iets wat betrekking heeft op fouten in de IDE interface of iets dergelijks?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB 8MB ATA133 die nu runt op een Promise 20276 geintegreede controller op m'n gigabyte ga7vaxp

Verwijderd

Topicstarter
The driver has detected that device \Device\Scsi\Ultra1 has old or out-of-date firmware. Reduced performance may result.

dit komt uit m'n event log.

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.. hoe update ik firmware voor een mobo-integrated controller...???

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 00:23 ]

Verwijderd

ik denk dat dit een verwijzing is naar je bios. probeer deze eens up te daten.
maar meestal als een systeem af en toe eens "hangt" voor een sec of twee dan zijn dat interupts die op een actie wachten die niet kan voldaan worden. soms zijn het twee kaarten die elkaar niet lusten en elkaars interupt stelen, soms is het ook maar een gewoon slecht kontact ergens.

Als je alle componenten eens inventariseerd en up to date zet + de nieuwste drivers + de kabels en master/slave settings eens goed overloopt zou het toch moeten gefixed zijn denk ik.

Good luck bro

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 00:21:
ik heb een Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB 8MB ATA133 die nu runt op een Promise 20276 geintegreede controller op m'n gigabyte ga7vaxp
tja ik heb dus de 80 gig versie daarvan.........nieuwste drivers en alles

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de tips/suggesties onder "Mijn IDE config is brak" in de FAQ van dit subforum eens door :)

De firmware van de onboard controller zit gewoon geintegreerd in de BIOS van het moederbord. Je hoeft dus enkel de laatste BIOS van de Gigabyte site afhalen en deze vervolgens flashen :)

En verder:
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 22:28:
ik heb net eindelijk m'n ata133 schijf aan de praat gekregen (ja.. door het installeren van een drivertje :? )
Dat is helemaal niet zo vreemd hoor :) De drivers voor 3rd party controllers (Highpoint, 3ware, Promise, etc etc) zitten gewoon niet ingebakken in Windows. Vandaar dat je even de controller driver moet installeren eer je de daaraan gekoppelde HDD's binnen Windows kan benaderen.
Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 00:14:
misschien ff geluidskaart eruit slopen... heb een M-Audio Delta 44
Als je deze vermoedens hebt, probeer het dan gewoon! Misschien helpt een kaartendans, het kan een IRQ probleem zijn :)
Pagina: 1