Toon posts:

USB to LPT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yeah.. even een vraag waar ik nog geen antwoord op heb (duh).

Ik heb bij Dell een Inspiron 5100 Laptop gekocht. Helaas zijn deze machines niet uitgerust met een Parallele poort (snap je toch niet ?).. onze account-manager heeft echter een softwarepakket met een Dongle.

Er zijn diverse adapters te koop die USB2LPT aanbieden (onder andere alternate). Is dit vergelijkbaar met een LPT poort of ziet / adresseert Windows deze poort anders dan een conventionele parallelle poort ?

Graag even jullie advies .. vast bedankt !

P.S. Check http://www5.alternate.nl/...fer=Kabels%20USB%20Extern voor het artikel van Alternate

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 08:55

DaRoot

Some say...

Denk dat dat een gevalletje "trial & error" wordt. Welke Windows versie trouwens? Onder NT/2000/XP is het sowieso veel lastiger om de hardware via software direct aan te spreken. Dus als het proggie onder die OS'es werkt, denk ik dat de kans groot is dat het ook via zo'n USB2LPT poortje werkt.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
O ja.. excuses.. het moet werken onder XP of onder Windows 2000.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 08:55

DaRoot

Some say...

Toevallig een machientje met normale LPT in de buurt waar XP of 2000 op staat? Als het programma en de dongle dan wel goed werken, acht ik zelf de kans groot dat het ook via zo'n adapter werkt.

Maar nogmaals, trial & error.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

kan je niet proberen om een USB dongle te krijgen in plaats van een parallele voor weinig?
ik weet niet wat voor pakket het is, maar misschien willen ze dat wel doen.

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om 1 of ander vaag pakket waarmee voordeuren in huizen geplaatst kunnen worden.

Het gaat om een duits bedrijf wat volgens mij nog nooit van USB heeft gehoord. Dus ik ben bang dat we toch vastzitten aan een LPT dongle.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

trial & error

helaas werken die dingen niet altijd

Multimonitor is relax :P

Pagina: 1