vpn ipx probleem

Pagina: 1
Acties:

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:05
ik heb hier een vpn server opget met windows 2003 server en dat werkt gewoon, nou wou ik ipx ook laten werken voor wat games dus heb op server en client (XP) de ipx protocols geinstalled, maar zodra ik probeer te connecten naar de server krijg ik deze bericht:

TCP/IP CP connected succesfully
IPX/SPX or compatible CP reported error 733: A connection to the remote computer could not be completed

ik kan dus wel gewoon verder connecten via tcp/ip maar dat kon ik al, enige ideeen wat het kan zijn, heb al microsoft site afgezocht naar de fout code maar daar hebben ze het over als de tcp/ip de probleem heeft en google heb ik ook weinig nuttige dingen kunnen vinden.

dus ik hoor graag enige ideen

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Ehm, sorry hoor, maar IPX zal niet draaien over de VPN verbinding. Het is gewoon weg een los staand protocol zoals IP. Het is niet zo dat IPX over IP (zijnde je VPN verbinding) draait. Dit gaat dus niet werken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

VPN is juist de manier om een protocol als IPX over een IP verbinding te draaien.
Met de juiste software is het zelfs mogelijk om native SNA over een vpn te draaien..

@topicstarter
Je zal in de eigenschappen van de VPN verbinding ook aan moeten geven dat IPX gebruik kan maken van deze verbinding.

Suc6