Toon posts:

Club 3d 9700 boot niet in kt3 ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft net een 9700 gekocht van club3.

Zijn specs:

AMD 1700+
Msi Kt3 ultra
2x 256 MB DDR 2700 (A-merk)
Maxpower 300 watt voeding

daarnaast 2x cdrom 1 floppy en een LS120

Probleem is eigenlijk dat zodra de kaart erin zit en boot het moederbord een piepend signaal geeft met korte pauze en daarna nog een keer, we konden nergens vinden wat dit inhoud.

We hebben alles geprobeerd wat er in de F.A.Q staat , bios update, van 4x agp naar 2x agp. Alle apparatuur losgekoppeld etc.

Nix werkt elke keer pieperdepiep. De fan van de 9700 draait gewoon en voedingskabels zijn ook goed aangesloten. We hebben de 9700 is ook getest in een SN41G2 Shuttle met 200 watt voeding. daar werkte de kaart wel.

Een geforce 2 kaartje werkt wel in de Kt3 Ultra.

Onze gok ligt nog steeds bij de voeding maar 300 watt moet genoeg zijn.

Wie heeft hetzelfde probleem gehad en /of heeft hier een oplossing voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 21:48 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Verwijderd

nou ik kan je vertellen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn radeon9700..
Maar ik ben er nog niet achter hoe ik het kan oplossen..

Die piepjes geven aan dat er een probleem is met de AGP kaart!

Bij mij als ik na de piepzooi op reset druk boot mijn systeem wel gewoon en draait gewoon lekker stabiel zoals ik gewenst ben.. Zal waarschijnlijk wel iets misgaan tijdens de POST.

Het ligt als ik zo naar het probleem kijk iig niet aan je voeding!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_

Inderdaad als je na het piepen reset dan boot ie wel gewoon.. bedankt voor de info. Dan zijn we in ieder geval een stuk verder :*)

Ik vraag me alleen nog wel af of dit probleem verholpen kan worden door een goede voeding erin te zetten :? Wat voor een voeding heb jij er in zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 23:27 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:26:
_/-\o_

Inderdaad als je na het piepen reset dan boot ie wel gewoon.. bedankt voor de info. Dan zijn we in ieder geval een stuk verder :*)

Ik vraag me alleen nog wel af of dit probleem verholpen kan worden door een goede voeding erin te zetten :? Wat voor een voeding heb jij er in zitten?
Hij heeft een Voeding Levicom 450 Watt (2 Blue fans). Kortom, kracht genoeg :)

voor de rest kan ik niet helpen helaas :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok we hebben een oplossing gevonden zodat hij niet meer piept tijdens het booten. :*)

Zet in je bios de PRIMARY GRAPHICS ADAPTER op PCI,
hij gaat nu eerst zoeken naar een pci videokaart, daarna swicth ie over naar de AGP.
Hierdoor zal hij niet meer piepen en detecteerd hij de radeon.

Ik hoop dat dit ook op jou moederbord werkt in ieder geval wel op de KT3 Ultra.

Succes ;)

Maar dit was ons natuurlijk nooit gelukt zonder de tip met het resetten van jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem 2, we zijn nu dus bezi met reinstall win2Kpro en dit duurt nu albijna 4uur, het hele systeem is super traag, we kunnen niet bedenken waar dit dor zuo moeten komen.
heeft iemand hier ideeen over of weet toevallig waarom?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Hdd met uitval misschien.

Verwijderd

Topicstarter
mmm eindelijk door de install heen...alles losgekoppeld en dan start ie wel goed op, ligt dus aan de voeding de 12v..gedoe... dussss goede 450 watt should do the trick

Verwijderd

ik zal het ff proberen of het bij mij ook werkt..
post zo wel ff results..

Edit: Vaag maar bij mij stond het al op PCI en heb het nu op AGP gezet en dat lost het probleem op.. precies andersom dus.. 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 12:08 ]

Pagina: 1