Toon posts:

Hoelang leeft een overgeklokt cpu-tje nou?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoelang een cpu het uithoud als je hem 1.5 keer z'n originele mhz-waarde geeft. Dus als ik meer stroom erdoorheenjaar en als ie 10 graden warmer wordt ofzo.
Iemand een idee?

Ik heb het over een duron trouwens. Zo'n 50 graden denk ik dat ie wordt, maar ik ben nog niet klaar met overklokken

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
Ik geloof minimaal 2 jaar.

Ik weet niet of dat ook zo is met 50 graden.

Persoonlijk heb ik een 50 graden vrees...bij zulke temps moet ga ik echt maatregelen nemen.

Verwijderd

Mijnes 7maaanden, hij is gecracked, de core. Klein stukje denk ik, hij doet ut nog wel, maar op orginele snelheid en verhoogd voltage. En hij wordt heet ondanks extreme koeling. Het erge is dat het gewoon mijn eigen schuld is.

Verwijderd

Topicstarter
de mijne is nou al 50 graden... ik heb maar 100 mhz overgeklokt. Stomme koeler.

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Toen ie nog helemaal orgineel was zat m'n TB al op de 53 graden idle.... nu loopt ie 150mhz harder met wat ander spul erin en nu zit ie op 39 a 40 (o/c)

Verwijderd

Mijn cpu zit op 48 graden, ook wat te warm (met de kast open overigens). Ik moet nog voor een goede airflow zorgen. Enige tips>:)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een proc die 'normaal' loopt moet volgens mij ZEKER 15 jaar meekunnen... Nou... met overklok dus echt wel een jaar of 5 gok ik... IIg lang genoeg om er plezier van te hebben... (zolang je het niet overdrijft..)

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik heb al zo'n drie jaartjes een cellie 266@417 draaien, werkt nog steeds zonder problemen.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Spooksel

Spooksel!

het syteem uit mijn sig loopt nu: idle 38 graadjes, full stressed: 41 graadjes.
arcticooler met 2 delta's die de onderdelen uit de kast blazen >:)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Topicstarter
hij haalt nu 800, en 850 niet... bah

• Hurricane
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Check hieronder.

Verwijderd

Hey duron mensjes, als jullie nou eens lezen wat er gevraagd wordt. Allemaal leuk en aardig om over temp en @ te praten, maar er wordt dus gevraagd hoe lang zo'n processor mee kan gaan. |:(

• Rozz
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Mijn oude celly 300a op 504 heeft het 2jaar uitgehouden....ligt nu ergens op zolder te wachten op een mamaplankje voor een thuisservertje..(doet het dus nogsteeds;))

En mijn P3 650e die op 897Mhz (6.5x138) loopt houdt het nu al 7 maanden uit (wel met Artic Silver en Alpha koeler)
Dus volgens mij als je geen "extreme" dingen doet houdt hij het makkelijk uit tot de volgende upgrade:9

• abwouters
  • Laatst online: 31-08 22:31
Mijn Pentium 166@200 (zonder mmx) draait al meer dan 3 jaar stabiel. En leeft dus nog steeds.

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 14:57 schreef newby het volgende:
Mijn cpu zit op 48 graden, ook wat te warm (met de kast open overigens). Ik moet nog voor een goede airflow zorgen. Enige tips>:)
ja genoeg (8>
Pagina: 1