Toon posts:

PS?2 naar serieel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zoek eigenlijk wat advies, het volgende probleem doet zich voor:

Een paar weken geleden heb ik mij een laptop van de Lidl aangeschaft, zo'n AMD 2400+, 15"TFT, 60 GB, 512 MB, ATI 9000, 2 x USB 2.0, 1 x PCMCIA, 1 x SVHS, 1 x Firewire, 1 x centronics maar GEEN serieel, en dat heb ik nu eigenlijk ook nodig. Nu heb ik in de BIOS en in XP geen mogelijkheid gevonden om de COM poorten zichtbaar te maken. Er zit echter wel een PS/2 aansluiting op de laptop, zou het mogelijk zijn deze zo te configureren dat deze als RS-232 poort gebruikt kan worden en hoe is de pin-layout van zo'n PS/2 bus? Op welke pinnen zit bv RD en TD en welke spanningen worden gebruikt, ik heb geen zin om mijn PS/2 op te blazen?

Graag hoor ik van jullie, groeten

Albert

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak dan een USB -> serieel, die zijn gewoon te krijgen en werken gewoon.

PS/2 werkt wel effe wat anders dan een seriele poort, bovendien heeft serieel meer pinnetjes dan PS/2 dus je gaat waarschijnlijk niet al je draadjes aan kunnen sluiten uit je seriele aansluiting.

en voor pinouts zoeken hebben we altijd google nog.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

koop je toch zon el cheapo serieel kaartje :?
Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.nl/prodpic/200x200/g/gzzw02.jpg a 19euro

Iperf

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

fish schreef op 26 juni 2003 @ 21:24:
koop je toch zon el cheapo serieel kaartje :?
Past volgens mij niet in een laptop 8)7

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dawai schreef op 26 juni 2003 @ 21:26:
[...]

Past volgens mij niet in een laptop 8)7
eh :D

edit ....... ja idd usb -> serial is beter idee

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 26-06-2003 21:31 ]

Iperf

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:26
Ik denk dat fish deze kaart dan ook wel in je laptop wil plaatsen ;)

Ik denk dat een usb-> serieel het makkelijkst is. Als je zelf experitmentele hard of software hebt (een IR ontvanger op serieel ofzo) dan weet ik niet of het goed gaat, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het idee van USB naar serieel is inderdaad een optie, maar daar moet dan een "actieve" kabel voor gebruikt worden, wanneer PS/2 naar serieel mogelijk zou zijn was ik ook al uit de brand, het gekke is dat er wel verloop kabeltjes leverbaar zijn voor PS/2 naar 9 pins serieel, of zou dat voor een gameport-aansluiting gemaakt worden?
Een andere mogelijkheid is natuurlijk PCMCIA (PC-card) naar serieel, weet iemand daar misschien een betaalbaar adres voor?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

centronics als je een printerpoort bedoelt 25 pin connector, dit is een serieel poort
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-bastelkiste.de/pict/periph/com_925.gif
http://www.tglmicro.com/Support/Pinouts.htm
Volledige benaming db-9 en db-25

PGEQRZEM

Pagina: 1