GigaByte - GA-7ZXE - Geen Athlon XP 2400+

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Topicstarter
Ik heb reeks een AMD Athlon XP 2400+ aangeschaft, volgens de GB website zou dit op mijn moederbord moeten werken. Dit doet het echter niet.

Ik heb de bios al naar de laatste versie geflasht, maar dat mocht ook niet baten. Volgens de GB website heb ik een PCB 1.1 versie en dat voor de AMD Athlon XP 2400+ minimaal versie 2.1 vereist is.

Volgens de GB website zou een AMD Athlon XP 2200+ wel moeten werken.

Is er een mogelijkheid om toch mijn processor te laten werken op dit moederbord?

[ Voor 10% gewijzigd door vanke014 op 26-06-2003 21:35 . Reden: Extra Info ]

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37
heb je de instellingen van je dip switches/jumpers nagelopen?? kan je vinden in je mobo boekje :+

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nou, je geeft zelf al een oplossing voor je probleem. En zoveel performance verschil zit er niet tussen een 2200 en een 2400. Inruilen die 2400+ dus. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

vanke014 schreef op 26 juni 2003 @ 21:01:
Ik heb reeks een AMD Athlon XP 2400+ aangeschaft, volgens de GB website zou dit op mijn moederbord moeten werken. Dit doet het echter niet.

Ik heb de bios al naar de laatste versie geflasht, maar dat mocht ook niet baten. Volgens de GB website heb ik een PCB 1.1 versie en dat voor de AMD Athlon XP 2400+ minimaal versie 2.1 vereist is.

Volgens de GB website zou een AMD Athlon XP 2200+ wel moeten werken.

Is er een mogelijkheid om toch mijn processor te laten werken op dit moederbord?
Je spreekt jezelf 100% tegen. Eerst zeg je "volgens de GB website zou dit op mijn moederbord moeten werken", daarna "Volgens de GB website heb ik een PCB 1.1 versie en dat voor de AMD Athlon XP 2400+ minimaal versie 2.1 vereist is.". Oftewel: volgens de GB site zou hij helemaal niet moeten werken.

Verwijderd

Dit is helaas niet mogelijk.
De pcb verschilt te veel. De enige optie die er is in proc omruilen!!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Topicstarter
Okee, bedankt voor deze informatie.

Wat mij opvalt is dat de AMD Athlon XP 2200+ ook op 0.13 Micron werkt en ook op een TB core. Ik zal proberen of ik het kan omruilen (bij gistron besteld).

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Volgens de GB website heb ik een PCB 1.1 versie en dat voor de AMD Athlon XP 2400+ minimaal versie 2.1 vereist is.
Afijn, je geeft zelf het antwoord al :P

Als dat er staat, dan is het zo (had je overigens beter op kunnen zoeken vóór je die cpu ging kopen :+). Als zo'n cpu al werkt, dan zal het onstabiel werken of er zal wat anders mee zijn. Als je bios niet met de betreffende cpu overweg kan krijg je waarschijnlijk alleen maar een "unknown cpu" error bij het opstarten, maar als je PCB verschilt dan kan je mobo het hardwarematig dus gewoon niet aan.

Had je zelf ook wel kunnen bedenken, dicht dus ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.