Toon posts:

HELP.......Computer DOOD !!!???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een nieuw systeem gekocht op de HCC beurs net als zovelen.
Ik heb een Atlon 900 met een Abit KT7, ik heb alles zowel (volgens mij) goed in de kast als op mijn moederbord zitten maar als ik hem aan zet doet hij NIKS.
Ik hoor 1 piep maar zie geen enkel beeld.
Ook de harde schijf en diskdrive slaan NIET aan.
Dit is mischien een domme vraag maar MOET er absoluut een Cooler op de Proc. zitten om op te starten ?? En heb ik nu dus kans, aangezien ik hem al een keer heb gestart (eventjes) zonder Cooler, dat die Proc. nu dus DOOD is ?? Of moet ik er gewoon een Cooler opzetten nu en dan doet hij het ??
Zo ja, welke Coller raden jullie aan ??
En zo nee, is er een veel voorkoment probleem met deze settings
(moederbord etc.) ??

Alvast bedankt !!!

Verwijderd

Natuurlijk moet er een cooler op zo'n athlon ziten. Zonder cooler is zo'n ding binnen 20 secs opgeblazen

Verwijderd

Zonder koeler houd je processor het ongeveer 10 seconden uit. Daarna gaat het lastig worden...
Een goed koelertje kan je zo ongeveer overal wel vandaan halen. Ik weet niet of je nog wilt gaan oc'en maargoed, eerst maar es een klein koelertje kopen om te kijken of je proc niet gefrituurd is.

Verwijderd

Om de cpu op zn eigen speed te laten draaien heb je aan een cooler van 25 piek genoeg

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Ik heb laats een moederbord gehad, die starte alleen op als er een cooler was aangesloten. als deze er niet op aangesloten was starte hij niet op.. Mischien is deze veiligheid ook wel ingebouwd op dit moederbord????

jaja ik ben och laat maar zitten

Verwijderd

om alvast 'mn nieuwe duron te testen of de potloodstreepjes goed waren (anders is het zo'n gedoe met die cooler) probeerde ik het ook zonder cooler. Grote fout. Ik haalde de bios nieteens.
Nu loopt ie als een trein.
Pagina: 1