Toon posts:

[Winxp] Inlogprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het inloggen op internet. Heb hiervoor net ook al een half uur aan de lijn gehangen met @Home :( :(

Maar goed van de een op andere dag, krijg ik met mijn pc geen verbinding meer met het internet. Er hebben zich zowel op software als op hardware gebied geen veranderingen voor gedaan. Toch had/heb ik geen verbinding meer :( Heb vervolgens alles (tenminste zover ik denk) gecontroleerd met tot op heden geen gunstig resultaat. Het rare is dat een andere pc (diegene waar ik dus dit bericht mee heb geschreven :) ) wel verbinding maakt met het internet. Beide pcs zijn namelijk dmv een hub aan de kabelmodem verbonden.

Ik heb geprobeerd om de computernaam te veranderen (naam van werkende pc op niet werkende pc gezet, met daarbij dezelfde instelling mbt tcp/ip etc.) maar ook dit had geen resultaat

De "defecte" pc heeft winxp 2600 op een P3-733mhz met een @Home breedband-verbinding. Deze pc staat dus verbinding met een hub. UTP kabel is gewoon goed aangesloten.

Kan iemand mij met dit probleem helpen????

Alvast super bedankt

Mvg Marc

ps: weet niet of dit bericht hier goed staat :? en anders my excuse......

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 20:46 ]

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 15:25
Staan je TCP/IP instellingen wel juist? Wat voor netwerkkaart heb je? Post ff wat meer info.

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP staan op automatisch
Netwerkkaart is een Realtek, ook deze is juist geinstalleerd

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 20:42:
Beide pcs zijn namelijk dmv een hub aan de kabelmodem verbonden.
Dmv een hub, hebben ze dan wel beide een andere (CP12345-a en CP12345-b) naam?

Als het alleen de -a of de -b naam is die niet online wil, geef dat dan door aan @home. Wellicht dat een ander de naam aan het "lenen" is om extra IP nummers te kunnen gebruiken.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Jaja beide hebben een verschillende naam. Dus de ene heeft de "a" en de andere de "b" extensie. Ik heb beide namen geprobeerd op de niet-werkende pc maar zonder resultaat

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee??? PLzz Let me know......
Modbreak:
Zou je alsjeblieft 24 uur willen wachten voordat je je topic kickt? Zie ook de FAQ Forumgedrag - Not-done. Bedankt :)

[ Voor 79% gewijzigd door Compubiter op 27-06-2003 11:37 ]

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 15:25
Is je internet explorer niet vervuilt. Gebeurt bij mij thuis regelmatig, omdat mijn zusje weer ergens op ja heeft geklikt. Vaste gewoonte haar. (Format c is de snelste oplossing) Heb je al gekeken als de lampjes achter op de netwerkkaart wel of niet branden/knipperen?

Systeem herstel helpt ook wel eens. Zet je systeem instellingen terug naar de datum waar op het wel werkte. Verstandig is wel om een back-up te maken van belangrijke gegevens.

[ Voor 26% gewijzigd door Burner NL op 29-06-2003 23:58 ]

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 18:00

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Staat op de niet-werkende pc de DHCP-client service nog wel aan?
Pagina: 1