[Slackware 9] Hoe "Hardware opnieuw detecteren"

Pagina: 1
Acties:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Goed; ik zit hier dus met een slackware 9 server waar ik het moederbord van heb vervangen. Het is van een via Epia 5000 naar een Via Epia 10000 gemigreerd. Maar je raad het al; hij doet het niet helemaal goed. Modprobe kan de harde schijven niet vinden waarna een kernel panic occured omdat hij het root fs niet kan mounten... En ik kan nergens vinden hoe ik nu om die error kan booten zodat ik de hardware config kan updaten.. :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
van te voren een kernel compileren met de support voor je mainboard erin (ide drivers).. dan had het geen probleem moeten zijn

heb je nu niks meer aan natuurlijk maar goed, wie gaat er dan ook zijn mainboard ombouwen zonder iets aan de kernel te doen :? :?

booten van de slackware 9 cdrom, en dan opstarten met een standaard kernel (dan kan je iig op je hdd komen om de boel om te configgen)

A wise man's life is based around fuck you

• Wilke
  • Laatst online: 09:53
zwelgje schreef op 26 June 2003 @ 19:21:
booten van de slackware 9 cdrom, en dan opstarten met een standaard kernel (dan kan je iig op je hdd komen om de boel om te configgen)
Juist, dat is de makkelijkste manier.

Dat is ook zelf nog wel te bedenken toch?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
zwelgje je hebt gelijk. Helaas heb ik nog steeds te weinig kennis van Linux op dat gebied. Ik was er al redelijk trots op dat ik een werkende web/fileserver beheer die stabiel loopt. Zoals je het inderdaad zegt klinkt het ook heel logisch. (tips om meer over de kernel e.d. te weten te komen hoor ik graag)

Het goede nieuws; ik heb inderdaad van de Slackware CD geboot die bij mijn mount commando de fout gaf dat /dev/hda1 niet bestond. Ook cfdisk kon deze niet vinden. Toen heb ik even een half uur afstand genomen om het te laten bezinken; daarna bleek dus dat ik mijn CD-rom speler op het primairy IDE kanaal had gezet; en de HDD op het secundaire. |:( Dus de twee IDE kabels omgedraait en het werkt geweldig :) (ik ben heel goed in het over problemen heenkijken ;) ) Bedankt!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate