Toon posts:

Meerdere emails versturen met 1 form

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
Hoe kan ik met een simpele htmlform naar meerdere emailadressen versturen, met 1 klik. Dus 1 tekst, die ik dmv een submit button naar 5 verschillende emailadressen kan versturen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

erm, misschien door de adressen achter elkaar te zetten met een komma er tussen?

ff eerlijk: heb je zelf al wat gezocht. Volgens mij niet he?

*insert signature here

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

HTML:
1
<form action="mailto:a@b.nl;a@c.nl?subject=bla">

:?

[ Voor 30% gewijzigd door André op 26-06-2003 18:27 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit ligt eraan welk email-cgi-script je gebruikt, een bekend emailscript is matt wright's formmail
daar is het mogelijk meerdere email-adressen in te geven onder recipient met een ';'
http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#recipient
<input type="hidden" name="recipient" value="blah@blah.nl;test@test.nl">

gebruik je een php-script, zou je dat script moeten aanpassen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• André

André

Analytics dude

RM-rf schreef op 26 June 2003 @ 18:29:
dit ligt eraan welk email-cgi-script je gebruikt, een bekend emailscript is matt wright's formmail
daar is het mogelijk meerdere email-adressen in te geven onder recipient met een ';'
http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#recipient
<input type="hidden" name="recipient" value="blah@blah.nl;test@test.nl">

gebruik je een php-script, zou je dat script moeten aanpassen
Hij heeft het over een simpele html form, serverside scripts gaan net weer een stap te ver volgens mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik zie dat ik iets meer info had moeten geven. Ik heb zelf wel al gezocht, maar kom er dus niet helemaal uit. Ik gebruik nu een form, en een cgi-script van wanadoo. Heel simpel dus, maar dat vind ik ook niet erg, maar ik zoek dus een manier waarop ik meerdere emails kan versturen met één klik, via dit cgiscript.

• André

André

Analytics dude

Wat zijn de opties van dit cgi-script dan? Staat er ergens een help-file bij wanadoo?

Want het script moet het natuurlijk wel ondersteunen dat er naar meerdere adressen verstuurd word.
Wanadoo Help:

<FORM METHOD="POST" ACTION="/cgi-bin/mailto/login/bedankt.html?e-mailadres">

Voor login vult U uw eigen loginnaam in.

Voor e-mailadres vult U het e-mailadres in waar U het e-mailtje naar toegestuurd wilt hebben.
Ik denk dat je gewoon even moet proberen om meerder email adressen in de action te zetten gescheiden door een ; :)

[ Voor 57% gewijzigd door André op 26-06-2003 18:46 ]

Verwijderd

Geef komma-gescheiden e-mail adressen op ipv. één e-mail adres, dat wil vaak nog weleens werken.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt niet, helaas.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dan moet je WANADOO maar even om support vragen met betrekking tot het script ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.