Welke ADSL provider voor hoogste downloadlimiet?

Pagina: 1
Acties:

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Hoi,

Wij willen in een studentenhuis met z'n tienen ADSL aanvragen en via een server en een LAN iedereen laten internetten. Belangrijkste daarbij is dat we niet direct tegen een downloadlimiet aanlopen. Op de sites van een aantal provideres zijn ze erg vaag over die limieten. Bij XS4ALL was 10gb geen fairuse. In een andere posting las ik iets over 30gig bij Planent Internet? Weet iemand hoe het zit?

Thanx

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23

Scharnout

Meuk

Mwoh... ik doe per maand met een basic ADSL van XS4sll zeker zoon 4GB als het geen 8 is tegenwoordig :D. Nog nooit problemen gehad. Maar x10 gaan ze denk ik wel moeilijk doen.

Ik zou trouwens zowieso voor een fast adsl gaan

And Bob's your uncle ...

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:11

Asphyxion

I am, therefor I think

Als je met 10 mensen wilt delen, lijkt mij bij Cistron ADSL Red aardig geschikt.

100 gig per maand, 10 e-mail adressen op eigen domein naam, eigen domein naam erbij.

Kost wel 381 piek per maand, maar als je echt met z'n 10-en gaat internetten, kost het maar 40 piek per maand per persoon, wat dus reuze meevalt...

http://www.cistron-telecom.nl/producten_index/ADSLnieuw/CistronADSLforOneorforAll/edit.ADSLRed.shtml

Paul

• Victor78
Er wonen hier geen 10 hardcore nerds, maar juist een aantal mensen die een beetje willen meelen, surfen af-en-toe wat downloaden. De reden dat er tien meedoen is vooral dat het dan maar iets van 10 tot 15 piek per maand kost. Dus die 40 piek is wat teveel. Wat ik vooral bedoel is dat ik tijdens normaal gebruik (zeg, gem. 1 uur per persoon per dag) niet tegen een limiet wil aanlopen. Een enkele keer een Redhat-isotje of een spel-demo moet kunnen. Hoeveel data zou dat ongeveer genereren?

Is er ook een verband tussen een fast-adsl abbo en een hogere limiet? Het moet zo goedkoop mogelijk en ongeveer 50kb/s lijkt ons opzich wel voldoende.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23

Scharnout

Meuk

Ik haal met mijn basic adsl makkelijk 50kbyte/s zeker de laatste tijd! Alleen ik heb maar 1 ip en ik zou niet weten hoe je een aansluiting moet delen ... kost maar 100 pieken in de maand, dat wel Fast adsl, met 4ip's kost 175 piek

And Bob's your uncle ...

• Victor78
Internet delen wil ik gewoon via een proxy doen. Ik heb een Linux pctje hiervoor. Moet wel werken toch?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ja dat werkt wel, zo doen wij het hier ook (met mandrake en squid en nog wat shit).
Ga eerst maar eens bekijken welke providers er bij jou werken, want dat zijn er ws. niet al teveel. En ga dan je keuze bepalen. Dikke kans dat je kan kiezen tussen XS4ALL en XS4ALL...
En tot nu toe hebben we nog geen waarschuwing ontvangen en ik denk dat we de 10GB ruim halen deze maand...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Pagina: 1