[PHP] txt ophalen extern

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 08:40
Hey,

Is er een manier om een txt van een andere site uit te lezen. Met fopen krijg ik het niet voor elkaar een extern bestand te gebruiken. alleen maar intern:(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

If PHP has decided that filename specifies a registered protocol, and that protocol is registered as a network URL, PHP will check to make sure that allow_url_fopen is enabled. If it is switched off, PHP will emit a warning and the fopen call will fail.

• WhiskyPhreak
  • Laatst online: 22-08 07:53
Ik weet nog niet zo heel veel van PHP, maar misschien kun je met php dat bestandje eerst op jouw eigen server plaatsen (soort van upload-scriptje) en daarna dan met fopen openen?

• MiezeL
mja dat upload script is een aardig idee.
Alleen moet hij dan elke 10 seconden gaan downloaden, uitlezen, opslaan in mysql

Drom zoek ik naar iets zodat ik direct kan uitlezen. Ff kijken naar dat allow_url_fopen.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
WhiskyPhreak schreef op 26 June 2003 @ 18:22:
Ik weet nog niet zo heel veel van PHP, maar misschien kun je met php dat bestandje eerst op jouw eigen server plaatsen (soort van upload-scriptje) en daarna dan met fopen openen?
Het moet dus gewoon direct met fopen kunnen...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Met fopen zou het idd moeten werken tenzij dat disabled is in je php.ini
je zou ook file(); kunnen gebruik om het zootje in een array te lezen :)

• sjroorda
  • Laatst online: 21:12
Moet dan natuurlijk wel publiekelijk toegankelijk zijn! Anders zit je vast aan FTP'en.

• MiezeL
nou het is publiek toegangelijk hoor. echter 1 probleem. Dat allow_url_fopen staat uit en tis niet mijn server. Dus das beetje probleem atm

• sjroorda
  • Laatst online: 21:12
Kan je wat met fsock_open?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MiezeL schreef op 26 June 2003 @ 19:19:
nou het is publiek toegangelijk hoor. echter 1 probleem. Dat allow_url_fopen staat uit en tis niet mijn server. Dus das beetje probleem atm
moet je even bij je hosting provider vragen of die aan mag ofzo ;)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik denk persoonlijk dat je dit zelf wel in de manual had kunnen opzoeken hoor. Het staat bij www.php.net/fopen als commentaar erbij vermeld, dus even kijken had je al je oplossing gegeven :)
Dit wordt ook verwacht voordat je een topic opent in P&W. Volgende keer dat graag dus even doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.