Toon posts:

IP adres kan niet worden benaderd

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe virtual server en het domein dat daarop zal worden gehost zit nog in de verhuismolen, draait nog op de oude server.

Nu wil ik de nieuwe server alvast gaan inrichten maar als ik via explorer het IP adres intik, veranderd ie die automatisch naar de www naam en kom ik dus op mijn oude server terecht. Voor de duidelijkheid: xxx.xxx.xxx.xxx/images wordt dus veranderd in www.hopla.nl/images.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik gewoon mijn folders kan bekijken zonder dat ie het IP adres veranderd in het www adres?

Verwijderd

Dan moet je, denk ik, het ip nummer als ServerAlias opnemen in je Apache configuratie. Als je geen Apache hebt, weet ik het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Geen Apache, gewoon IE.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je het verschil tussen Apache en IE niet weet kan dit topic wel dicht...

Het komt doordat de webserver de werkelijke domeinnaam terug aan de browser geeft. Als je dus zorgt dat je webserver dat niet meer doet ben je klara. Je mote je server dus tijdelijk een extra naam geven; en dan die naam gebruiken.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je doet je nicknaam eer aan :+

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

idd, ik denk dat de topicstarter beter nog wat relevante documentatie kan lezen, voordat hij zich met de config van zijn webserver gaat bemoeien.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.